Vilken helg!

Äntligen är den snart slut! Har suttit på Krafturs ovalbana sen fredag morgon och fotograferat alla ekipage på Kraftur Nationella. Det är jobbigare än det låter, nu är jag helt slut. Hela fredagen regnade det, men det gick. Igår var det lite bättre och idag strålande sol, men då blir man istället irriterad på ljuset. Inte det lättaste att fota finaler med sol och få till det bra. Men det var roligt, nu hoppas jag att jag får några bilder sålda också. Har haft liverapportering till Fia hela helgen också.
 
Igår kväll var jag och mamma ute och red med Anki. Mamma fick låna Hugur som behövde lite mer motion den här veckan. Det gick väldigt bra för dom. Guffi gick också bra. Vi började en stund i paddocken och han tog det med ro fast vi var några fler. Sen red vi upp på berget och galopperade uppför backen för första gången. Han flåsa långt efter. Töltade där uppe och det var lite tugnt efter regnet, men han jobbade på bra. Bjöd på fin skritt också där han jobbade med hela kroppen och ryggen.
 
Jag kom precis hem efter att varit ut till honom även ikväll. Eftersom jag smörjer in öronen med tjärsalva och hans huva inte har hål för luggen, så lägger sig luggen i öronen tror jag. Han har alltid sin professorfrisyr iallafall. Detta resulterar i en väldigt kladdig pannlugg, så jag tog och tvättade den idag. Allt försvann inte, men bättre blev det. Sen lekte vi lite i paddocken, duktig var han på att galoppera idag.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Får man se några smakprov från fotograferingen?
Tjärsalva är bra, men allt blir ju kladdigt ;)

Svar: Ja, jag ska försöka hinna med. Måste få ut lite bilder på hemsidan och till föreningen först och jag har idag börjat på mitt nya jobb så det blev väldigt mycket på en gång, men det kommer nog några bilder. Annars kan du kolla på kraftur.nu :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-06-02 @ 10:43:45 / URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: Anonym

Prova att fläta luggen så kanske den inte kommer i vägen lika mycket :)

Svar: Vilken bra idé, tack! :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-06-02 @ 11:31:03
Postat av: Fia - islandshippolog in the making

Jaa, tusen tack för rapporteringen, den var uppskattad! :D

Svar: Vad bra! :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-06-05 @ 00:43:38 / URL: http://meistaraverk.blogg.se
Postat av: emma

kanske funkar bättre om du har en liten toffs :)eller en fläta som ja sen en över har kommenterat ;D hoppas du hittar en lösning iaf

Svar: Det gör det säkert, men jag har slutat använda tjärsalvan i öronen så löste det sig själv :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-06-25 @ 13:52:19 / URL: http://islycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0