Glad eller blåst?

Helgen i Vemdalen har varit riktigt rolig och skönt att få åka bort lite. Men självklart har man ont i kroppen lite här och var, slalompjäxor måste ju vara det obekvämaste som finns. Mycket åkning och blåst och regn, men lite sol fick vi också. Hem kom man till ett Sundsvall dit våren kommit, men jag väntar bara på ett bakslag när som helst. Nu är faktiskt även jag less på den här dåliga vintern.
 
Igår tog jag en lång sovmorgon och väntade på att få tillbaka min bil. På kvällen åkte jag och mamma ut till Guffi. Jag är väl konstig, men ibland är det väldigt mysigt att åka ut till stallet på kvällen när det är mörkt. Det blev longering i paddocken, både i lina och lös. Mamma fick prova lite och Guffi uppförde sig utmärkt. När han fick springa hade han väldigt roligt. Antingen var han full i bus av att det blåste så mycket tillsammans med mycket energi, eller så kan man hoppas på att han var glad att se mig igen. Han uppförde sig iallafall i lördags när mamma och Sanna var ut till honom. Mamma filmade när han fick springa lös, extra roligt att galoppera och sparka bakut. Sen åkte vi hem till henne, eftersom min sambo är borta sov jag över där och passade på att gosa med Müsli och Blixten.
 
Det blev en väldigt mörk film, men man ser iallafall han lilla skuttutfall precis i början.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, till och med Guffi kan bralla lite :D
Blåsväder brukar ju göra dem lite tossiga. Det är förewsten ofta jag undrar om min skäckdam är glad eller blåst, apropå rubriken ;)

Svar: Han överraskar en ungefär så där två gånger per år med att busa till det :) Man ser kanske inte riktigt på filmen men jag var ganska nära honom och stannade precis efter, funderade på vad tusan som hände innan jag springer efter honom igen :)Haha, ja, ibland kan man ju undra :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-03-12 @ 20:38:35 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0