Långritt

Idag blev det långritt i strålande sol. Min kinder är fortfarande varma och röda och jag är riktigt trött efter nästan 4 timmar i sadeln. Guffi skötte sig utmärkt, var lugn hela turen och även om vi var 7 stycken tog han det med ro. Det var länge sen vi red med så många. Mamma fick rida Guffis hagkompis Spes. Nere vid älven som vi red till var det nästan vinter fortfarande så vi fick sitta i snön och fika. Gott med ostmacka och päronsaft tyckte Guffi, Spes var mer förjust i apelsinfestis rätt ut packetet. Större delen av turen bestod av skritt, men några galopper, mest trav och en riktigt fin töltsträcka fick vi till när det gick långsamt. Fin var han i traven och galoppen också, men galoppera kan han alltid och han har en bra travperiod nu.
 
Jag började dock dagen med att dricka kaffe, och det skulle jag inte gjort. Illamåendet kom som på posten, men gick över innan vi kom till stallet som tur var, men nu sitter jag här i soffan och mår illa igen. Jag ska nog hålla mig till te på morgon hädan efter.
 
Här är lite bilder från turen
 
Sista bilden fotade Karin, så det är mamma och Spes och jag och Guffi närmast.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vad mysigt med långritt! Nu blev jag också sugen :9

Svar: Det var riktigt mysigt :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-03-27 @ 20:43:59 / URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: Sara

åh vad roligt med långritt :D

Svar: Ja, det var väldigt roligt och mysigt :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-03-31 @ 11:05:21 / URL: http://www.saraaandersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0