Träna vidare

Idag hade jag bestämt mig för att träna lite uppsittning, tråkigt nog var det flera som ville rida ut med mig men ibland måste man säga nej. Eftersom vi inte var ensamma i stallet kändes det lite nervöst när de andra red ifrån oss osv, men det gick bra. När vi tränar uppsittning så sitter jag upp tre gånger, även om första gången går bra. För även om det går bra just nu så vill jag försätta träna på det för helt plötsligt kan man få ett bakslag.
 
Vi red lite i paddocken sen, han fick jobba mycket i tölt idag. Volter, böja, åttor och vi försökte oss på lite steglängdsökningar faktiskt. Ingen jättestor skillnad kanske, men man måste börja någonstans. Inte så fint alla gånger och rätt mycket travtakt i det ökade, men några halva långsidor fick vi till det helt okej ändå. Vi travade också på volt och där gick han riktigt fint. Avslutade med galopp några varv där vi också körde ökningar på långsidorna. Så länge jag red igenom "kurvorna" eller den väldigt korta kortsidan så gick det bra. Sen skrittade vi på premiärtur runt hela kvarteret! Han försökte bara vända en gång och då fick han istället trava bortåt och sen kunde vi skritta hela vägen runt. Det går framåt!
 
Idag var en sån här dag då man kunde ha ridit 5 hästar till i det fina vädret trots att jag egentligen inte hade orken. Lagom varmt och sol gör en alltid på bra humör oavsett hur trött man är.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ibland är det skönt att vara ensam och greja i lugn och ro.
Och du har rätt i att man måste börja någonstans, och det går ju tydligen framåt för er :)

Svar: Jag har velat vara själv när vi tränar uppsittning, men vi måste ju kunna det med sällskap också så det är egentligen bara bra och just nu går det ju faktiskt bra :)Framåt och framåt vet jag inte, men ibland måste man prova lite nytt för att märka själv att man utvecklas :) Just själva ridningen känner jag väl inte just nu att det händer så mycket med, men allt det andra gör vi framsteg med :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-03-12 @ 20:41:00 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0