Dagarna två

Igår var jag ut och tänkte hitta på något i paddocken, men Guffi tyckte något annat. Hämtade han från hagen och som vanligt fick jag övertala honom lite att gå in i stallet. Men sen skulle han inte gå ut. Eftersom vi var själva fick han vara lös, i dörren ut hade jag hängt ett grimskaft som stopp. Först stod han längst in i mörkret och såg ut att tycka det var riktigt mysigt. Filosoferade gjorde han nog medans jag satt i dörröppningen och bara tog det lugnt. Eftersom han inte alls verkade vilja gå ut tog jag och smörjde in man och svans ordentligt och han stod still hela tiden fast han var lös. Så en riktigt mysdag blev det igår. Istället för att gå raka vägen till hagen gick vi istället runt hela sjön på kanske 2km, så fick han röra på sig lite iallafall. Han var riktigt duktig, han brukar ju stanna var tionde meter och titta sig omkring men igår gick vi på i ett friskt tempo hela vägen nästan. Tvärs över sjön står det några hästar och en av dom hade fått på sig ett eksemtäcke. När han såg oss kom han springande emot oss och såg ut som "Men du, du har ju en pyjamas precis som jag! Vad heter du? Varför har du pyjamas? Kliar det på dig också?" Guffi blev mest lite paff när han for iväg i en bockserie efter deras diskussion.
 
 
Idag när jag kom till stallet berättade Lotta att Guffis täcke var trasigt. Bensnöret jag sydde fast i söndags hade lossnat helt. Det blev tömkörning i paddocken idag med det bettlösa tränset. Lite svårt att hålla sig på fyrkantspåret men han bjöd på mycket tölt idag. Enkelt var det till och med. Lite trav och annat höll vi på med. Eftersom jag inte hade något täcke att byta till i stallet fick han gå ut i en hage vid stallet själv. Lite orolig kille tog tillfället i akt och rullade sig i skiten så klart. Han stod tydligen och gnäggade en hel del i väntan på att jag skulle komma tillbaka. Sedan åkte jag för att hämtade mitt nya bilbatteri och hämtade mamma på hennes jobb eftersom min bil fortfarande är trasig. Vi åkte till mormor, jag gick på hästaffären som ligger precis brevid och köpte ett nytt täcke åt Guffi. Vi handlade åt mormor och sen åkte vi tillbaka till Guffi, som gnäggade åt mig när jag klivit ut bilen! Gullepuff! Så vi klädde på honom och gick ut till hans tanter (och lilla Iza och Soldan). Glad häst galopperade halvvägs upp för backen och blev inspekterad av småttingarna för han hade ju bytt färg från brun till grå och luktade lite annorlunda.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha vad söt han är! :)

Svar: Han är ganska charmig ibland min häst :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-05-29 @ 13:03:55 / URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: emma

haha vad söt han är

Svar: Ja, man kan inte tycka annat när han är på sånt där humör :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-05-29 @ 14:15:14 / URL: http://islycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0