Guffikaos

Ja, igår gick det väl inte så där jättebra att handskas med Guffi. Han var i sin egna lilla värld, ned alla nerverna på utsidan. Började när vi skulle in i stallet, för det var ju livsfarligt idag. Stod en stund och försökte övertala honom. Till slut kom vi in och där kunde han inte stå stilla. Det var läskigt när jag skulle dra av honom eksemtäcket så det tog ett tag och det var alldeles fullt med hår. Det började snöa ute så jag tänkte vi kunde stå inne en stund och bara ta det lugnt, och borsta bort massa hår. Det bara rasade av idag och Guffi blev mer och mer stressad.

Bestämde mig för att vi går mer i paddocken och tränar lite kommunikation och det gick faktiskt riktigt bra. Han var lugn i paddocken och vi hade faktiskt roligt. Han följde efter mig på en gång, vi kunde gå slalom mellan koner och han stannade och backade när jag gjorde det. Flyttade lätt både fram och bak. När vi sprang tänkte jag på att höja min energi och försöka få med honom att busa. Han är typ omöjlig, men han blev inte rädd eller stressade upp sig igår faktiskt. Han sprang med mig och tog faktiskt galopp några gånger. Det kändes väldigt bra där nere och skönt att se att han iaf känner sig trygg där.




Sen skulle vid gå en sväng runt kvarteret och då stressade han upp sig igen av några barn på en studsmatta. När vi sen skulle in i stallet igen var det samma sak igen och även om vi gjorde om det 3 gånger blev det inte bättre. Han kunde inte slappna av tillräckligt för att äta så vi fick gå ut istället. Sånna där dagar är det bara att acceptera att han är sån ibland, men jag är glad att det ändå är rätt sällan nu för tiden.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Alla har vi dåliga dagar ibland, som du säger får man vara glad att det inte är för jämnan.

Svar: Ja, han var ju så där för jämnan i början, så det är skönt att han är mycket lugnare nu och det bara kommer ibland.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-05-08 @ 12:42:09 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0