Sommarbete

Igår fick Guffi och hans flock komma ut till sin sommarhage. De har fått vänja sig vid gräs några timmar per dag när vi öppnat upp en bit till av vinterhagen. Jag åkte ut en stund innan vi skulle släppa ut dom för att smörje in Guffi, men när jag kom ut i hagen var täcket lite traisgt som jag fick yra runt och leta efter nål och tråd. Anki hade som tur var, så jag gick ut och sydde ihop det trasiga lite snabbt i hagen, medans Guffi fortfarande hade på sig täcket. Tur han är snäll. Under tiden fick den ena halvan av flocken gå till sommarhagen. Guffi fick gå med Iza, Spes och Saga. Eftersom Iza bara är två och inte är så van vid att bli ledd mer än till och från stallet vid verkning fick hon gå med sina kompisar och mamma. Det blev inte så mycket spring när de väl kom ut i hagen, så särskilt roligt blev det inte. Guffi är ju rätt tråkig att fota i sitt täcke, men det är en väldigt fin hage iaf! Här är några bilder på de ätande hästarna.
 
 
Eftersom jag inte litade på att mina handsöm skulle hålla ihop över natten åkte jag och mamma ut igen på kvällen. Mitt i en åskskur. Så jag spatserade ut hagen, hade inga regnkläder på mig för det regnade inte när vi åka hemifrån. Bensnörena, där jag lagat, hängde så klart helt på sned på båda sidor så det var tur jag åkte ut. Bytte täcke på en blöt Guffi och spatserade tillbaka. Upp och ner för den ganska branta backen i hagen. När jag kom tillbaka till bilen var mina skor fyllda med vatten och byxorna blöta upp till knäna. Men vad gör man inte för att hästen ska ha det bra med ett helt täcke.

Kommentarer
Postat av: Yrsa - Wild Hoofbeats

Gud vad fint dom har det! :) Ser riktigt somrigt ut!

Svar: Det är jättefint med sjön nedanför och det var riktigt somrigt igår :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-05-25 @ 20:31:07 / URL: http://wildhoofbeats.se
Postat av: Jenny

Ser för härligt ut!
Och ja, vad gör man inte för sin häst? ;)

Svar: Det är en jättefin sommarhage, men den ligger ju vid en sjö så jag hoppas det inte blir för mycket knott. Då får han flytta hem till gården igen med Spes som blir för tjock annars :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-05-27 @ 10:03:07 / URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: svea-karin

vad härligt det ser ut! och vilka fina kort!!

Svar: Tack! :) Det är jättefint där med sjön nedanför och hästarna verkar trivas.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-06-06 @ 15:23:41 / URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0