Det gick bra bettlöst

Efter en trevlig helg i Göteborg är det ändå rätt skönt att vara hemma och få sova i sin egna säng. Jag förstår inte varför alla hotell har så dåliga kuddar. För några år sedan bodde jag i Göteborg i vissa perioder, så jag fick leka guide åt familjen. Vi var på Botaniska trädgården, i Haga och fikade gigantiska kanelbullar på Café Husaren och hälsade på fotografen jag hade praktik och jobbade lite åt för några år sedan. Min brors mamma fyllde 50 så Cecilia fotograferade oss alla, ska bli roligt att se hur det blev sen.
 
Igår åkte jag till Guffi på eftermiddagen. Guffi kändes lika positiv som i fredags så den där massagen gjorde honom verkligen gott. Tog det bettlösa tränset och det gick ovanligt bra med det. Vi började från marken med samma sak som vi gjorde i fredags. Han fuskade inte lika mycket idag, men det är svårt ibland och i höger varv vill han gärna gå iväg. Sedan satt jag upp och hade samma tänk där. Lång låg och böja hela kroppen. Tränade lite igångsättningar tölt och trav också. Tölt på långsidan och sedan körde vi slalom i trav rakt över banan. Avslutade med lite tölt och galopp ute på vägen.
 
Satt av med en bra känsla och var väldigt nöjd. Tidigare när jag använt det bettlösa tränaset har kommunikationen inte fungerat särskilt på hela tiden, men igår fungerade det. Han fick äta lite hö medan jag kammade genom pälsen. Upptäckte några fler ställen med skrufset som kommit under helgen. Imorgon ska han få första omgången med maskmedel och så fort msm har kommit med posten ska han få det. Ska bli väldigt intressant om det fungerar och om det hjälper eksemen något till våren och sommaren.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas kuren hjälper. Tror jag skulle behöva avmaska mina också...

Svar: Jag hoppas det, extra plus om det hjälper mot eksemen också.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-11-12 @ 15:17:00 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0