En sista gång

Nu skriver jag detta i dag tisdag, fast det handlar om fredagen.
 
Solen lyste och marken, träden, husen ja allt var täckt med frost. Jag och Guffi motionerade i rundcorallen som är väldigt knövlig, men det gick bra. Lugn trav och träna på vad man sätter fötterna är också bra träning. Han har verkligen börjat förstå vad han ska göra när jag säger "vänd", han ska alltså byta varv. Sen gick vi en promenad runt kvarteret och jag fick en sån inspiration att fotografera ute på åkern. Tur nog var Emma i stallet med Odinn efter en sista ridtur, så jag drog med mig dom ut på åkern och fotograferade dom tillsammans en sista gång. Det märks att hon haft honom i 14år, han följde minsta vink och det blev riktigt fint. Fler bilder på dom kommer upp i min andra blogg, min fotoblogg fridabennerman.blogg.se
Efteråt fick även Guffi följa med mig ut på åkern, men han var inte så medgörlig denna dag. Några bilder blev det iallafall på mitt fluffdjur, och självklart en bild med tungan halvvägs ute.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia - hippologstudent

Fina bilder som vanligt :)

Svar: Tackar :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-12-02 @ 19:05:11 / URL: http://meistaraverk.blogg.se
Postat av: Yrsa - Wild Hoofbeats

Jätte fina bilder :)
Önskar kylan kan leta sig ned hos oss... här är det lera och plusgrader (5+ för att vara exakt..)

Svar: Tackar :)Jag önskar att den kom tillbaka, idag har vi helt plötsligt 7+ :(
Du som har köpa dina långa tyglar från naturhästen.se, tror du repet dom är gjorda av skulle passa till en halsring? Tänkte beställa sånt rep och göra egna tyglar, och tänkte då att jag kunde köpa samma till en halsring isåfall.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-12-04 @ 13:02:30 / URL: http://wildhoofbeats.se
Postat av: Yrsa - Wild Hoofbeats

Det tror jag absolut! det är samma material som till de flesta (bra) repgrimmor :)

Svar: Då får de bli sånt rep till både tyglar och halsring :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-12-04 @ 13:57:11 / URL: http://wildhoofbeats.se
Postat av: Jenny

Åh så fina bilder! Härligt med så där frostluddigt gräs. Här regnar det som vanligt :D

Svar: Tack! Du vill ju inte ha kallt, då får man leva med regn! :D
guffiframidfelli.blogg.se

2014-12-05 @ 23:19:25 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0