Uteritter och tappsko

I helgen blev det två uteritter, i lördags med Karin och Linda och i söndags med bara Karin. Guffi fick ett riktigt damputbrott under lördagen, de andra trodde han blev rädd för något men nä, han blev arg på mig. Han hade en riktig travdag och jag tyckte vi kunde försöka tölta lite, men då flög vi i luften och landade med en riktig duns i marken. Sen var det bra resten av turen och dt gick att tölta lite ändå, men traven var helt klart bäst den dagen. Fast inget slår ju galopp enligt Guffi och vi såg mer ut som dalmatiner när vi kom tillbaka till stallet.
 
I söndags hade vi sällskap av Karin och hennes nyaste häst Salka. En 6åring som verkar vara inne i en testperiod, så när dom stannade tyckte Guffi att man kunden vända hemåt, så det blev många volter. Men vilken tölt han bjöd på istället! Vad det kan skifta från en dag till en annan. Oturligt nog tappade han en sko på vägen hem. I fredags hade ena sömmen halvt krypit ur så jag drog ut den, men skon satt fortfarande fast så jag tänkte att det inte gjorde något. Vi hittade den efter vägen och sen var det bara att promenera hemåt. Guffi förvånade mig med att faktiskt gå på gruset med den hoven, även om han kunde välja att gå där det är mer sand/lerväg. Har jag tur slår Hjalti på den idag när han är i stallet och skor, om han hinner. Annars får jag lösa den på något annat sätt, min vanliga hovslagare har nämligen blivit sjukskriven så det krånglar till det lite. Det hade varit praktiskt om man kunde slå på tappskor själv.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vissa dagar bara är sådana... haha, det är ju tur att de är övergående i alla fall. Osis med tappskon dock, sådana kommer ju aldrig lägligt.

Svar: Haha ja, han är som tur är charmig när han gör det :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-11-21 @ 16:50:53 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0