Raka eller inte?

Det här är en ganska hett diskuterad fråga i islandshästvärlden. Jag har nu börjat fundera på att raka Guffi, isåfall bara på halsen för att öppna upp hans redan tjocka päls. Han blir väldigt svettig fort just nu så jag tror han skulle tycka det var skönt. Rakar jag nu kommer det dessutom hinna växa ut en del innan det blir som kallast. Han går på lösdrift och jag vill att han ska slippa ha täcke så mycket som möjligt. Han är ju tvungen att ha täcke hela somrarna så han ska helst slippa resten av året.

Om det blir rakning måste jag först hitta något att raka med. Det blir låna eller hyra en för något köp tänker jag inte göra för en sån liten rakning.


Bilden har inget med rakning att göra. Jag var ute på en promenad längs Volgsjön här i Vilhelmina ikväll och det var så vackert där nere så jag måste dela med mig.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag röstat på raka:)

Svar: Han blir ju så ful när man rakar honom eftersom han är grå under...jag kan inte bestämma mig!
guffiframidfelli.blogg.se

2014-10-01 @ 23:12:28 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Jenny

Väldigt fin bild!
Jag ska klippa mina, tycker det har sina fördelar, och i synnerhet när det bara är så där lite att de inte behöver täcke.

Svar: Tack!Jag kan inte bestämma mig. Han blir ju så fruktansvärt ful när han är grå under den röda pälsen, men det lär ju växa ut fort om man ska tro alla andra...
guffiframidfelli.blogg.se

2014-10-03 @ 12:02:50 / URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: Johanna

jag tycker du ska raka om han blir svettig! Man ska ju inte släppa ut en blöt höst för risk för förkylning men om du känner att du har tillräckligt med tid att stå och vänta på att han blir torr så spelar det ju ingen roll :)

Svar: Han blir svettig just nu när det ändå är några plusgrader, men det är nog inte länge till det är så varmt här. Dessutom blir han så ful eftersom han är grå under sina rödbruna päls. Jag kan faktiskt inte bestämma mig! :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-10-08 @ 20:32:18 / URL: http://www.islandshastpanaset.blogg.se
Postat av: malin

helt klart raka! Strunta i att han blir ''ful'' och raka ändå.

2014-10-23 @ 19:51:05 / URL: http://malinsjolander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0