Tjurgubbe eller?

Den senaste veckan har inte varit den bästa, Gufif har faktiskt varit rätt tjurig så fort jag varit ute hos honom. Visst får de vara på dåligt humör precis som vi, men nu har det gått en vecka och det känns som att det är något annat som gör honom tjurig. Först funderade jag på om det var för att han var hungrig när jag lyckades åka ut precis innan fodrig. Men även igår när jag kom precis efter frukosten så var han lite småtjurig när jag red. Han kan få sina damputbrott som jag kallar dom ibland när han tycker något är jobbigt, typ ett raseriutbrott på två sekunder och sen är det bra. Men nu har de kommit varje gång och inte ens när det varit jobbigt och det känns som att han fortsätter vara tjurig efteråt. Förra veckan när hovslagaren var ute och skodde hittade vi en hovböld igen, den hade dock kommit ut och var inte alls djup. Så efter det tänkte jag att det kanske berodde på det, men nä. Så nu ska massören som var ute i våras komma så får vi se om hon märker något. Hon håller även på med djurkommunikation så han kanske har något att berätta för henne som inte jag märker.
 
Även om det mest kändes som att vi bråkade igår så var det några bra stunder. Vi var i paddocken och koncentrerade oss på framåtbjudning, jobba med ryggen, ej-betongsugga-i-trav, böja sig runt skänkeln och bara enkla grundsaker. Mycket trav blev det och någon galoppfattning, men jag har insett att jag måste lära mig att rida i igångsättningar och nedtagningar i alla gångarter. Herrejisses alltså! Det är jag riktigt usel på och jag tappar allt. Så nu ska jag träna på det så jag lär mig någon gång. Men först ska jag fokusera på lösa Guffis tjurighet.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sånt där går väl i perioder. Rósa brukar alltid vara sådan, utom nu när hon har mammahormoner som gör hennes snäll och glad ;)

SV: Nej, Katla visar öht inga laterala rörelser naturligt, så tölten sitter ganska långt inne, därav att det får ta den tid det tar, känns som att det går framåt hela tiden dock :)

Svar: Brukar hästar vara så kanske det inte är så ovanligt, men jag har aldrig varit med om att Guffi tjurat så här länge tidigare och då blir det ju något ovanligt men oroar sig lite över.
Men om hon inte visar något alls är det ju en väldigt bra början om ni redan kommit en bit :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-10-28 @ 17:32:15 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0