Måndag - massage

I måndags eftermiddag var Anna ut och masserade Guffi. Jag jobbade så dom fick vara själva och det lät som att han skötte sig bra. Han gillar Anna och släpper in henne mer och mer varje gång hon kommer så jag kände att jag kunde lite på henne. Hade inte sagt vad jag upplevde för problem utan vill se vad hon hittar först. Hon hade fixat med bäckenet och låsningar i nacken och vänster bog. Tror höger bakben påverkades av bäckenet, jag väntar och ser. Dessutom hade hon håret av halva hästen, skönt när någon annan gör det åt en. Hon använde en svettskrapa och tog i så det blev som massage, så ska jag också göra nu. 
 
När jag kom ut hade hon åkt hem men ville att jag skulle promenera eller låta honom springa i paddocken om han ville. Han sprang på, eller joggade runt av sig själv och jisses vad det dallrade. Filmade en stund så ni kan se, det ser väldigt roligt ut. Skickade filmen till Anna och hon kunde se en liten rörelsestörning i vänster varv så nu ska vänster bakknä smörjas med arnika och jag ska filma han igen om en vecka. Jag ser då ingenting, gör ni? Vi avslutade med en promenad runt kvarteret och jag hoppade och flaxade lite medans vi gick och han vande sig och sluta bry nästan på en gång. 
 
Här kommer filmen, titta vid bogen och virveln bak så ser ni dallret.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0