Det här med förväntningar...

Det här med att hinna med och skriva något här finns liksom inte, men nu har jag lite tid över. Guffis eksem ser just nu väldigt bra ut. Igår duschade jag honom med hjälpt av mamma. Vi har ridit ut några gånger med sällskap och det har känts lite så där, mest på grund av att tölten inte riktigt velat fungera för oss. Den är där, men vi orkar inte hålla den och den har känts travtaktik. I söndags red jag en stund i paddocken och då var det lite bättre, men ändå inte som det brukar. Travade efteråt och jag börjar få tag i den där vänster bogen vi har problem med även i trav. Sen red jag ut med Anki upp på berget. Hon skulle bara skritta efter tävlingen i söndags, men Tyr var så pigg så det blev en del galopp också. Guffi blev riktigt trött för det var varmt och han fäller rätt mycket, så det var uuppskattat med en dusch efteråt.
 
Idag red jag igen och bestämde mig för att börja med trav och galopp och sen prova tölten. Så vi trava på, men då kändes inte den riktigt ren. Tankarna börjar snurra och man blir fundersam. Då provade jag att ta tölt istället, men hade inte förhoppningar om att det heller skulle kännas bra men vips så var den där! Det flöt nästan bara på varv på varv, vi ramlade ner i trav några få gånger när han slappnade av lite för mycket, men jag kunde även driva på och "rida bort" traven när jag kände att det var på väg några gånger. Det är svårt det där, för jag vill att han slappnar av, men blir det för mycket ramlar han ner i trav. Så jag måste hitta en  sätt att rida bort det utan att sätta spänning i honom igen. Mycket svårt... Men var väldigt nöjd efteråt och det kändes så skönt att vi fick till det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0