Dålig fantasi

Just nu har jag väldigt lite inspiration och fantasi till att hitta på roliga saker från marken. Jag skulle kunna strunta i det och bara rida för det känns bara roligt, men jag vill variera vad jag gör med Guffi. Desssutom har vi ju väldigt tråkigt underlag med is så det går inte att göra så mycket i paddocken direkt. Men det fick bli det idag ändå. Tog både träns och repgrimman över idag för jag ville prova lite mer att gå framför och hålla i bettringarna som jag fick göra förra tisdagen när jag hade lektion för Malin Bengtsson. Det gick riktigt bra ändå, provade faktiskt att göra ungefär samma sak fast jag höll i repgrimman och han förstod även det. Alltså, lyfta bettet lite lätt och vibrera för back och dra lite lätt neråt för framåt. Med repgrimman la jag istället lite tryck på nosryggen och vibrerade. Jag försökte filma lite, men det blev för mörkt så man ser ändå inte vad jag gör. Sen försökte vi springa lite ute på vägen, vågade inte låta han springa i paddocken eftersom han gärna springa på volt runt mig. Så det kändes bättre att springa rakt fram på vägen. Fort tyckte han det skulle gå, men matte hängde inte med trotts att hon också hade broddar. 
 
Han var lite mer nervig i dag. Kan bero på att det började blåsa en del, så det var inte alls roligt att stå inne i stallet. Men han kunde iallafall äta idag. Dessutom vägrade han att gå upp för den lilla branta slänten när vi skulle ut ur hagen. Det är väldigt isigt där så jag förstår honom och listig som han är lyckades han dra ner mig. Så det var bara att gå runt och ta andra vägen ut ur hagen.
 
 
Nu har det snöat i några timmar så jag hoppas underlaget bli bättre och vi får njuta av snön!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0