Upp och ner

Igår var det kurs för Hjalti i stallet så jag fick anpassa mig efter när de hade lunch. Hade iofs sällskap av Karin men när vi väl kom ner till stallet kände jag att det inte var någon bra idé att rida ut. Han lyssnade inte och var lite upp i hejsan. Fick lite vettigt gjort iallafall. Det var helt enkelt ingen bra dag och jag tror han hade samlat på sig lite energi som behövde komma ut. Vi fick till tölt i kort samlat tempo när jag väl fick ut honom på vägen och avslutade med att han fick rusa av sig i galopp.
 
Idag red jag istället ut med en av Hugurs medryttare. Vi var ute i 1,5 timme tror jag, med mycket skritt och några härliga galopper. Den bra långa töltsträckan töltade vi på riktigt bra, han orkar helt plötsligt långa sträckor. Poff sa det så fungerar det helt plötsligt med tölten igen! I början var han lite känslig men det blev bättre när vi kommit igång och ridit en stund. Grabbarna grus försökte så klart vända några gånger men vi lyckades övertala dom att fortsätta. Vill inte Hugur gå så gör inte Guffi det heller, han faller lätt för grupptrycket. Han fick också en hetsattack efter en av galopperna, men med djupa andetag så lugnade han ner sig. Nu går det att rida över sommarhagarna för det har smält bort så mycket. På ett ställe är det hårt packad snö/is kvar, men där höll man sig ovanpå utan problem. Det kändes som att vi behövde komma ut på en lite längre tur och springa av oss lite.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0