En bra kväll

Ikväll red jag ut tillsmmans med en av Spes medryttare. Var lite nervös över hur det skulle gå men det gick väldigt bra. Han var sitt goa jag, ingen stress eller konstigheter. Vi red travvägen upp på berget. Mycket skritt men även trav, tölt och galopp. Guffi försökte vända i början och i backen upp när det kom ner några andra hästar men jag kunde övertala honom eller så hängde han på Spes om hon gick före. Vi fick nästan ett möte med några pojkar på cross men de vände som tur var. Lite inte på sånna och tydligen finns det ett par som verkligen inte kan uppföra sig i närheten. Men vi såg dom bara på långt avstånd som tur var den här gången. 

Jag måste korta mina stigläder, problemet är bara att jag får kramp i fotleden om jag gör det. Men nu far fötterna runt och jag oroar mig för att fastna om det skulle hända nåt. Får se hur jag gör... 

På lördag är det kurs för Malin, det ska bli skönt med vägledning, pepp och glädjedanser igen. Precis vad vi behöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0