Löshoppning med Morran

Ikväll åkte jag till stallet och hade tänkt jobba från marken. Det är så tråkigt att det blir mörkt innan jag hinner komma från jobbet redan, men det är bara att ge sig ut och vi har väldigt bra lyse i paddocken och ett nytt fint staket. Det blev klart bara för någon vecka sedan och jag har tänkt länge att jag ska få med mig någon annan häst och löshoppa. Lotta kom till stallet samtidigt som mig så vi började prata och sen slutade med att vi tog med hos hästarna och satte upp en hinder. Och Morran tyckte det var hur roligt som helst! Hon for runt i en jäkla fart, visa upp sig, kastade sig över hindret och drog faktiskt igång Guffi också en liten stund. Varv på varv kastade dom sig över hindret och hade riktigt roligt. Sen blev de lite trötta, men hoppade några gånger till. Guffi brukar bli lite tjurig när jag vill löshoppa, speciellt om han inte har något sällskap, då gör han allt för att slippa hoppa. Så det var roligt att Morran fick igång honom och de fick busa lite.
 
 
En bild från förra veckan så ni får se det fina staketet. Förresten, den där kvällen gick det riktigt bra med traven. Vi kunde trava rakt fram efter fyrkantspåret utan att bogarna for överallt och en viss herre försökte dra sig mot mitten. Rakt fram, böjd genom hörnen och kortsidorna, rätt bra bärighet och avslappnad. Som jag saknat när trav bara var lätt och det är så skönt at vi jobbat oss tillbaka till det! Nu hoppas jag det håller sig så här, vi ska inte ramla tillbaka i den där sneheten igen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

En annan häst som dragplåster är guld värt vid löshoppning! Delad glädje är dubbel glädje, och en tvär häst blir lite mindre tvär :D

Svar: Utan draghjälp blir det inte löshoppning, då blir det löstjurande :D
guffiframidfelli.blogg.se

2015-11-14 @ 21:47:19 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0