Ofrivillig vila

Ja, det blev lite ofrivillig vila för oss båda visst. Jag blev sjuk i påsk och har legat hemma i soffan i en vecka. Guffi har motionerat tillsammans med Frej i hagen och de leker väldigt mycket, vilket är roligt att höra. I torsdags var det lektion för Evelina men jag orkade inte vara med. Men mamma fick träna galoppfattningar och tittade till Guffi.
 
I helgen har jag mått mycket bättre, jag är fortfarande snuvig men mycket piggare och igår åkte jag till stallet. Och vad tror ni inte gubbarna har pysslat med då? Jo, precis. Lerbad av hovar så skorna lossnat. Båda två hade tappat varsin baksko så lägligt. Vi sökte igenom varje blött hål i hagen men hittade ingen sko alls. Det är väldigt mjukt i paddocken så  vi gick ner dit igår och longerade, tränade på vänd på kommando, lite trav, flytt och stretch i kanske en kvart. Inga problem, märkte ingen ömhet eller att han haltade till alls. Men eftersom han fortfarande har vinterskoning på de andra hovarna ville jag ta av den andra bakskon för att han inte ska bli sne. Nu när han har blivit rätt jämn vill jag inte förvärra det igen. Så idag fick Peter hjälpa mig att dra av den och tydligen satt den fast ordentligt.
 
Sen gick vi ner mot paddocken och han var rätt motvillig, nog för att det inte brukar gå fort och bli många stopp på vägen ner, men idag kände jag att han var mycket mer motvillig. Så vi gick runt en stund på parkeringen där det också är mjukt och blött, inga problem. Så jag provade att gå ner till paddocken igen. Men när vi väl kom dit såg jag tydligt att han var öm om den ny-oskodda hoven. Så vi gav upp där och gick upp till stallet och myste i solen istället. Han har blivit ordentligt borstad de här två dagarna iallafall. Det är inte ofta jag borstar svansen två dagar i rad ska ni veta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0