Oväntade förändringar

Det har hänt en hel del sedan jag skrev något sist. Vi hade kurs för Malin Bengtsson 10 april som jag tänkte skriva om i ett eget inlägg. Sen åkte jag på en minisemster till London och hann därför inte skriva något om det direkt efter. London var trevligt och sällskapet lika så. Men någon vila fick vi då inte, vi lyckades klämma in väldigt mycket på de 5 dagar vi var där.
 
När vi kom hem igen skedde något väldigt oväntat och sorgligt i stallet. Guffis hagkompis Frej dog i tisdags eftermiddag väldigt hastigt. Hans magsäck hade spruckit. Det var planerat att han skulle få somna in senare i vår eftersom han var gammal, hade cushings och fång, men det var inte tänkt att det skulle ske så här. När jag kom ut på kvällen var Guffi inkletad i blod och han kändes lite orolig och fundersam över var hans kompis tagit vägen. De hade hunnit bli väldigt bra vänner och lekte mycket i hagen. Frej är saknad och det kommer kännas tomt på gården utan honom.
 
Frej, Hugur och Guffi i vintras
 
Nu har jag dessutom blivit sjuk igen, jag förstår inte vad som hänt. Så här ofta brukar jag inte bli sjuk och definitivt inte tre dunderförkylningar på fyra månader. Jag hade inte tänkt rida i onsdags men ändrade mig efter en stund i stallet och tog en sväng på berget med Maria och Tibra. Tog det bettlösa tränset och jag har aldrig ridit ut på riktigt med det. Men det gick väldigt bra, främst för att vi hade sällskap och Guffi hade någon att följa efter. Vi behöver, eller rättare sagt jag behöver lära mig att styra bättre med det. Guffi vet precis hur han ska göra för att komma undan och gå lite som han vill. Lite trav och galopp på vägen bort och lite tölt på vägen tillbaka innan nedförsbacken. Inget krävande men väldigt trevligt och jag tycker det känns så bra att vi kan tölta utan bett. Jag beöhver bara tänka stampskritt och han flyter upp i tölt. Hur härligt som helst!
 
Nu har Guffi fått flytta tillbaka i hagen han och Frej gick i och Hugur har flyttat in till honom. De är också goda vänner så jag tror han är nöjd med det. Nu ska bara matte bli frisk igen så vi kan komma igång ordentligt. Den senaste tiden har det vara sjukdomar, resor, tappskor och annat som satt stopp för oss. Hoppas det blir mer ordning på grejerna framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0