Händelserik ridning

Det blir alltid lite lätt kaotiskt när jag och Nattis rider tillsammans. Guffi och Spes är som ett gift gammalt par och vill inte den ena så vill inte den andra. Igår fick hennes mamma gå före Guffi för att vi ens skulle ta oss i från gården och självklart skulle han gå så nära han kunde. Vi red bort efter vägen och tillslut kunde vi gå förbi Camilla och springa på lite. Trav och galopp blev det. Sen kom det en travhäst bakifrån och eftersom de inte hörs pga snön valde vi att vända och gå hemåt igen. Efter en stund mötte vi ännu en travhäst så det var skönt att de inte kom bakifrån helt oväntat. Halvvägs tillbaka kommer det ut en hund på vägen som springer emot oss och skäller, Spes tvärvänder och kastar sig bakåt. Guffi höll sig faktiskt lugn och efter att Camilla jagat hem hunden gick han lugnt förbi.
 
Vi bestämde oss för att traska upp i skogen så de fick klättra och pulsa lite i snön. Guffi tuffade på uppför och gick lugnt nerför igen. Vi låg kanske 15-20 meter bakom Spes när de kom ut på vägen igen och helt plöstligt hoppar hon rakt upp i luften och försvann nerför vägen, efter dom kommer den ena travhästen tillbaka. Guffi tvärstannade och jag kastade mig av så fort jag kunde. Vi hade en del backe kvar och jag vet att det är is under snön så jag är glad att han faktiskt stannade. När vi kom ner på vägen hoppade Spes runt en bit ner och travhästen skrittade förbi dom. Ja, det är aldrig tråkigt på våra ridturer iallafall!
 
Kärleksparet i våras

Kommentarer
Postat av: PAULINAS.SE

PS of Swedens tränsmodell "Levade Revolution" går det att plocka bort nosgrimman på. :)

Svar: Tack! Lite i det dyraste laget för mig tyvärr :)
guffiframidfelli.blogg.se

2016-01-18 @ 18:36:38 / URL: http://paulinas.se/
Postat av: Jenny

Oj, det lät ju väl spännande det där. Fy bubblan för lösa, skällande hundar, att somliga ägare inte har mer koll. :/
Men vilken tur att inget värre hände.

Svar: Det brukar aldrig vara några problem med hundarna på den gården annars, det brukar snällt titta på oss bara, men den här hunden har jag inte sett förut så kan ha varit en ny och när ägaren ropade på den så kom den på en gång. Men man vet aldrig vad de kan hitta på.
guffiframidfelli.blogg.se

2016-01-19 @ 17:55:19 / URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: PAULINAS.SE

Förstår dig! Jag köpte mitt för mer än 40 % rabatt så håll lite koll på hemsidan för ibland så har de kampanjer. :)

Svar: Det låter helt klart bättre :)
guffiframidfelli.blogg.se

2016-01-22 @ 20:59:24 / URL: http://paulinas.se/
Postat av: PAULINAS.SE

Verkligen. Att betala 800 kronor kändes helt okej för det tränset. :)

2016-01-23 @ 08:22:02 / URL: http://paulinas.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0