Lugn helg

I fredags började det spöregna här, mamma skulle ha ridit Hugur men hon avböjde med tanke på vädret. Regnet resulterade i halka åter igen. Det är inte blankis och snön regnade inte bort, men vi hade sånt perfekt och fint underlag innan. Tråkigt iallafall. Det blåste dessutom och fortsatte även igår. Förvånande nog var inte Guffi särskilt brydd av det hela. Förutom när vi var inne i stallet och vinden ven utanför. Vi jobbade en stund från marken nere i paddocken. Hästen tappar då inget på en veckas vila, men den här matten som legat i soffan tyckte det hela var lite jobbigt. Men det kändes bra, han ville röra på sig och kändes lugnt.
 
Idag tog jag och Maria en tur med Guffi och Tindra. Maria gick så det blev mycket skritt. Vi tog två korta galopper och lite tölt, men vill bara komma ut utan så höga krav. Guffi kändes väldigt lugn, lugnare än han varit på länge. Avslappnad och tyckte det var roligt att få komma ut i det fina vintervädret. Efteråt masserade jag honom ordentligt i nacken, så ordentligt jag kan iallafall, och sen stretchade vi. Det märks verkligen när vi stretchar att han blivit mycket smidigare. Tidigare knakade det både här och där, men nu inget alls.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tråkigt att ni fick isgata, här är både snön och isen helt borta nu.

Stretching är ju urbra! Jag borde också stretcha Katla, åtminstone litegrann.

Svar: Då är väl du glad? :p Nu har det kommit lite ny snö ovanpå isen :)
guffiframidfelli.blogg.se

2016-02-02 @ 11:11:28 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0