Barfota

Förra veckan hade Guffi tappat en sko igen. Upptäckte precis innan vi skulle ha den sista lektioner för Evelina i sommar. Tur nog fick jag låna Saga av Peter så jag fick rida ändå, och rida fick jag allt göra. Det är en riktig bestämd räsertant det där, men roligt var det och nyttigt att rida andra hästar ibland. I dag kom äntligen hovslagare och jag fattade äntligen en beslut. Har velat fram och tillbaka hur jag ska göra, men nu är Guffi barfota bak. Hovarna växer väldigt dåligt så vi vill få igång det igen och låta han vara barfota iallafall en skoperiod. Hade tänkt göra det i vintras men det var så isigt då att jag inte vågade. Men nu är de av och jag hoppas att det ska gå bra och vi kan röra på oss en del iallafall. Går det inte alls har Maria boots jag kan låna. Efteråt var vi nere i paddocken en stund och det gick bra, sen tog vi sällskap med Maria och Tibra ut  på vägen som inte var helt bekvämt men mer ovant och kanske lite ömt. Upp i skogen och hela vägen upp på berget, där var det inga problem, och även travvägen gick bra fast det är lite stenar där. Så tar vi den turen lugnt hoppas jag han vänjer sig, men vi får helt enkelt se hur det går. Sommaren är ändå en tid då vi brukar ta det ganska lugnt, så det känns rätt att göra det nu.
 
Här har vi några bilder jag tog snabbt på hovarna med mobilen, i en och annan konstig vinkel men Guffi var lite otålig och ville inte riktigt stå stilla. Är alltid roligt att kunna gå tillbaka sen och se vad som har hänt sedan sist.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0