Evelinalektion 9 juni

Vi kör tre lektion tre veckor i rad för Evelina, sen har vi lite sommarledigt. Så i torsdag när hon fråga om det var något vi vill fokusera på så sa jag tölt längre än 20 meter och sen var det hårdkörning resten av tiden. För jag fick då verkligen jobba för att komma förbi och tölta längre, men vi klarade lite mer än ett varv flera gånger och jag fick bra hjälp med hur jag ska fånga upp honom innan han är på väg ner i trav. För det går jäkligt fort, så jag måste vara ännu snabbare. Spänna magen, sitta ner, driva, rida igenom hörnen. Men det gick och det kändes väldigt bra. Lite mer tempo klarade han av dessutom. Det är så skönt att äntligen kunna rida tölt på riktigt, inte bara försöka. Att han dessutom går med på det och jobbar själv utan protester är så härligt! Är det verkligen min häst?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0