Massagekurs för husbehov 11 juni

I går hade vi massagekurs för bästa Anna Karström. Hon har masserat Guffi några gånger nu och speciellt varit till stor hjälp det senaste året sedan han hade ont. Hon ser helheten, muskler, hovar, magen, inre organ osv. Allt! Och det är så skönt att ha en sån person som inte bara bryr sig om sitt yrke och inte är rädd för att ta hjälp av andra för att få det så bra som möjligt för djuren. Utan henne hade vi nog inte kommit dit vi är idag, för jag hade inte fått hjälp med Guffi snea hovar, snea kropp, som orsakade smärta. Att hon dessutom sysslar med djurkommunikation gör det hela väldigt spännande.
 
Kursen var väldigt rolig. Vi började teoretiskt och gick igenom olika tekniker. Sedan gick vi ut i stallet och hon visade och vi fick testa på hästarna. Jag och Marianne knådade på Kveikja, hennes dotters häst som hon nu fått ärva efter Frejs bortgång. Ett sött sto, vänlig och visade tydligt när det var skönt. Åh vad hon gillade massage. Trött i armarna blev man, men jag lärde mig mycket som jag kommer prova på Guffi. Jag hoppas han gillar det, men han kan ju vara lite svårflörtad ibland. Jag måste hitta ett sånt där ställe som han verkligen gillar, för då kan jag gå tillbaka dit när vi hittar ett jobbigt ställe. Och sträcka på mig, det blev så mycket lättare när man hittade rätt position i sin egen kropp.
 
Anna var med ut i hagen till Guffi och skulle bara titta på hovarna. Men hon kan ju så klart inte låta bli att trycka och känna. Efteråt stod han rakt och fint med alla hovar. Och han fick högsta beröm för hur fina hovarna var nu. Vi pratade också om jag ska prova att ta av skorna en period för att få igång blodcirkulationen. Hon tyckte jag får gör precis som jag känner men kanske skaffa boots att ha fram iallafall. Jag ska klura vidare hur jag ska göra...
 
Det var roligt att se att han låter henne komma in i bubblan även när han är lös i hagen. Vi fick en liten stretchövning att träna på. Med godis ska han böja halsen åt sidan och vrida in ganachen mer under sig på inre sidan, eller hur man nu ska förklara. Bara ett litet litet knyck. Svårt var det, men det ska nog gå tillslut. Han lär sig fort, får man godis kan man göra det mesta.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, med mutor löser man det mesta! :D
Det är så himla bra med massage, jag gick också en kurs för något år sedan men efter det har jag liksom inte orkat göra något själv på mina hästar. Den beryktade latheten slog till, liksom.

Svar: Det är synd att den gör det, jag hoppas att jag bibehåller lite kunskap och kan underhållsmassera lite då och då. Vi ska ha ett uppföljningskurs till sensommaren/hösten med fortsättning och stretch så man kan ju inte komma på den och inte gjort något alls.
guffiframidfelli.blogg.se

2016-06-13 @ 19:55:22 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0