Malinkurs 3-4 september del 2

Den andra lektionen kommer jag knappt ihåg och inga bilder blev det då för det regnade, så dom kan inte hjälpa mig att minnas. Vi fortsatte på samma spår med skänklarna iallafall. Vi gjorde en övning med tölt på kortsidorna mellan "konstolparna" skritt fram till lyktstolpe, och tölt igen. Sedan ökade vi svårigheten genom ett efter lyktstolpen vända in och rida rakt över banan och ut i andra varvet. Ungefär som en jätteåtta i tölt. Här måste vi träna på vändande åt vänster, där tog det emot lite. Under lunchen fick vi fina armband med en pärla av Malin som hon gjort själv och dessa ska vi ha som en påminnelse. Vi skulle bestämma oss för en sak med ridningen och verkligen göra det. Armbandet skulle då påminna oss om det här vi hade bestämt oss för. Jag skulle inte dra i yttertygeln när Guffi kör ut innerbogen och ut huvudet i speciellt höger varv. Och tro på tusen, jag gjorde det en gång i början på alla lektioner, men sen kom jag på mig själv och gjorde det inga mer. Det funkar ju ändå inte, onödiga jäkla dragande.
 
Sedan blev det söndag och lektionen på förmiddagen kändes Guffi lite stel. Började med halt mitt på lång sidan, gjorde det sen i trav. Skittjobbigt att stanna då, så vi la in en volt och gjorde halt när vi kom ut på långsidan igen. Sen fick vi rida på en liten åtta tvärs över ridbana, böja runt skänkeln och en halt när vi kom ut på långsidan. Noga med att använda inner skänkel när vi ska fram i skritt igen. Det där med halt och stå still var ju skitjobbigt även där och när Hugur fick göra nåt annat mycket lättare blev Puffe lite putt. Vi töltade sen...men själva övningen har jag glömt. Säkert någon bra jag hade behövt komma ihåg. Men lärdomen där var iallafall att vi måste träna på att stanna fint och kunna bibehålla böjningen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0