Brykelbesvär

Ja, jag har både cykelbesvär och kommer antagligen få broddbesvär, alltså Brykelbesvär. Cykeln kom i fredags, jätteglad var jag och vi skulle sätta ihop den i helgen. Min sambos mamma tog med cykeln till Gävle, Emil var där och jobbade och tog med sig cykeln hem, perfekt! Men i lördags upptäckte hans mamma att muttrarna till hjulet han fick ta bort för att få plats med cykeln i bilen, fortfarande låg i hennes jackficka. Så nu väntar jag på att muttrarna ska komma med posten. Guffi har jag inte sett sedan i torsdags, men han lever nog livet som varje medelålders gubbhäst drömmer om. Broddarna ligger fortfarande i en påse i hallen, längre har dom inte kommit.

Insåg också att jag måste nog ha lite verktyg för att få fast dom. I stallet har dom en sån där man skruvar fast broddarna med och nyss kom snälla Ann och lånade mig sina gängtappar. Det är tur att man har lärt känna lite hästfolk här omkring så man kan låna saker. Så nu hoppas jag att det fungerar och jag får i dom. Skönt nog har både snö och is för det mesta försvunnit så jag tror inte Guffi har lidit av att vara utan broddar lite till. Han är ju faktiskt väldigt stadig på fötterna för att vara så islandshästlångbent och lättstressad, jag har nog aldrig suttit på en häst och känt mig så trygg över att han inte ska snubbla.

Och nu hoppas jag verkligen att jag får en sån där HorseTool i julklapp av någon snäll människa! Bäst jag återgår till skolarbetet i väntan på posten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0