Fredag

Idag gick det betydligt lättare med broddarna tack vare gängtappen! När jag hade vaknat och börjat morgonpyssla så fick jag ett sms av E som sa att hon kunde hjälpa mig på förmiddagen med broddarna, så jag gjorde mig klar och cyklade iväg vid 10. Det hela blev som sagt mycket lättare med en gängtapp med rätt storlek så det var lätt att skruva i dom. Guffi lutade sig mot mig men det gick att hantera denna gång. Han blev lite rastlös och försökte dra bort bakbenen från mig så jag fick hålla i ordentligt vissa gånger så han inte skulle få som han vill.

När alla broddar var i började jag borsta och få bort all lera. Jag vill verkligen ha riktig vinter nu så jag slipper allt damm från leran. Näsan rann och glasögonen blir alldeles gråa. Vi gick till paddocken och longerade med repgrimman. Han hade fint steg i skritten och fick till några övertramp när han ansträngde sig och inte tittade på de andra. Tex Dynur som lekte bambi på hal is, han är så söt. Det var nog roligt med isen som knastrade under hovarna. Vi tog lite trav också och broddarna fungerade som de ska, inget halkande på de små isfläckarna. Jagade på honom några gånger i galopp också, men det är inte det lättaste, men några steg fick vi. Sedan flyttade jag lite bakdel och ville stå på samma position efter att han flyttat sig. Oftast vänder han sig mot mig och det vill jag inte. Det gick riktigt bra och sedan vill jag att han skulle böja på halsen utan att flytta på sig, det är väldigt svårt, men lite böjning fick vi till iaf. När vi skulle gå tillbaka till stallet gick jag vid frambenet och då blev han lite osäker när vi skulle gå mellan massa saker, men med lite övertygande så tog vi oss förbi. Han fick äta i stallgången eftersom han tror att det bara händer jobbiga saker där. När han ätit klart stod han och tittade och väntade på mig som satt på golvet och rullade ihop longerlinan. Han är så söt!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad skönt att broddarna äntligen sitter i :)

2011-12-16 @ 17:30:06 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Härligt att få bukt med broddarna nu, det är ett himlans arbete! Tur att Funis ägare fixar det, hihi.



PS. du har väl inte missat att vi nu tar in bidrag till veckans ekipage? bara att skicka in bilden på dig och Guffi till vår mail, läs mera här: http://fyrbentaspringare.blogg.se/2011/december/veckans-ekipage-1.html

2011-12-17 @ 01:20:52 / URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Oj har du aldrig sett en lös eller försvunnen brodd :P? Vad har ni för mirakel brodd haha.



Fifa tappar jämt, frustrerande.

2011-12-17 @ 10:30:28 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Ja bedövningen är helt klart värst :( Usch värst är det i gommen :( Tårarna bara rinner hua.

2011-12-18 @ 13:56:57 / URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0