Onsdag

Idag var Guffi riktigt pigg i ridhuset, jämfört med mig efter promenaden. Gick direkt från hagen till ridhuset, han var ändå så blöt så kändes onödigt att försöka borsta när jag bara tänkte longera honom. Han var riktigt pigg och såg lite busig ut när jag longerade. Han gjorde lite små försök till bockningar och travade efter bara lite små smackningar. Brukar krävas en del i vanliga fall. Jag blev dock hel snurrig av longeringen, hade ont i huvudet och var lite trött. Så med tanke på min snurrighet och Guffis ovanliga busighet släppte jag lös honom och byggde ett litet hinder. Behövde inte alls jaga på honom mycket för att han skulle fara iväg i galopp eller racertrav. Flög över hindret gjorde han galant och när jag höjde så det blev kanske en meter tog han i allt han kunde för att komma över. Jag filmade lite och har just de två sista monsterhoppen på film. Jag ska klippa ihop den imorgon så ska ni få se på busGuffi. Om man jämför med många andras hästar är han säkert världens tråkigaste, men för att vara honom var han riktigt busig idag.

Efteråt fick han ha sitt fleccetäcke på för första gången i år. Jag tyckte vi kunde mysa lite i väntat på att min sambo skulle komma och hämta mig, men nej, Guffi ville bara gå ut. Förresten så var hans tjejer så söta när jag hämtade honom. Kná följde med en bit men stannade sedan och stod och skrek efter Guffi. När vi hade gått en bit kommer de allihop rusande över kullen efter Guffi och sedan följde Kná med hela vägen fram till grinden, men blev bortjagad av Frostros som också skulle vara nära Guffi. Han verkar populär bland tjejerna, eller vad tror ni?



Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, han kan han med! ;) Det är mysigt med äldre hästar som brallar, man skulle ju kunna tro att de blivit gamla och mossiga men nej, de flesta har nog ett inre föl än ;)



SV: Du hade kunnat få den snön som kom här, jag vill inte ha den :p



Oj, jag vet inte :o Jag hade inga skor på Rósa förra vintern och har inte broddhål på de skor hon har nu, så jag har inte köpt broddar till en häst på fem år tror jag, så tyvärr har jag ingen koll. Jag lär dock ha det om nån vecka när hon skos om :p

2011-12-07 @ 22:27:48 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0