Torsdag

Idag åkte jag ut med sambon på morgon och gick hem. Det var några minusgrader och väldigt fint väder, blå himmel och solsken. Men eftersom Guffi inte har några broddar än fick det bli ridhuset igen. De stod och åt frukost när jag kom så jag hjälpa E med att ge hästarna mat och vatten innan jag tog in Pufflan.

Tänkte fokusera mycket på tölten idag, men blev allt möjligt istället. Började med att skritta på ganska långa tyglar och böja honom. Sedan kortade vi upp skritten på voltet och skröltade för att sedan komma fram i tölt. Gjorde så att jag red på en volt på ena kortsidan i kort skritt och skrölt, tog sedan något varv i tölt innan jag gick ut på spåret och töltade långsidan bort och gick sedan där in på en volt igen. Gjorde så några gånger innan jag töltade på långsidorna och saktade av och började om inför nästa långsidan. Insåg att han tölt har blivit väldigt mycket bättre sedan i våras på mina ridlektioner, han orkar mycket mer och man kan sätta högre krav. Nu ska vi bara få till formen, den är fortfarande för hög.

Sedan tog vi trav och småskuttade över två små hinder som stod framme. Han var inte riktigt intresserad av att hoppa idag så sedan tog vi några varv utan hinder. Gick sedan över till galopp och lär honom springa på i ganska fri form men hålla tempot. Tog sedan tölt igen och då töltadevi  på långsidorna och saktade av och började om inför nästa långsidan. Insåg att han tölt har blivit väldigt mycket bättre sedan i våras på mina ridlektioner, han orkar mycket mer och man kan sätta högre krav. Nu ska vi bara få till formen, den är fortfarande för hög.

Sedan fick han stå och äta och fick även mer hö eftersom han inte hann äta upp hela frukosten. Under tiden fikade öven jag så jag skulle få lite energi för att gå hem. Småfixade med lite allt möjligt innan jag blev less på att vänta på Guffi som åt väldigt långtsamt idag. Så han fick gå ut och ta med sig det höet som var kvar och dela med Unnurbra för hon stod fortfarande kvar vid grinden.

Sedan tog jag min promenad hem och köpte broddar på vägen. Nu ska jag bara lista ut hur man sätter fast dom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0