Vad har hänt?

Jag har haft en händelserik helg och början på den här veckan. Jobbade fredag, lördag och söndag i Örebro och allt gick bra tills i söndags morgon när jag skulle tanka på vägen till Örebro och oljelampan började lysa. Jag stannade på en gång och fyllde på, och sen gick det som det skullle. Tills jag skulle åka hem igen. Bilen startade men vid ett rödljus så dog den och jag stod där i säkert 10min innan jag fick i gång den. Den bråkade även en del strax innan jag kom hem igen och även när jag skulle vända för att parkare, då dog den igen. Emil kom och hjälpte mig och vi fick igång den så han kunde parkare.

Igår åkte Emil för att jobba och lämna bilen på service ute i Marieberg i Örebro. Han ringde efter en stund och frågade om jag kunde hjälpa honom, eftersom det skulle ta längre tid än han trodde. Så jag åkte iväg. Bilen funderade som vanligt, men hackade en del men det har den gjort tidigare när den varit kall. Men den blev aldrig varm, efter 20min var motor fortfarande inte 50 grader. Sedan blev bilen helkonstig när jag började närma mig Marieberg, det gick knappt att gasa och precis innan avfarten början den där jäkla oljelampan lysa igen, så jag fick stanna på en gång. På väggrenen på E18. Jag var helt förstörd och Emil fick gå runt hela stället för att komma över till mig. Han ringde till bärjaren som tog bilen och åkte hem med den hit. Vi stannade kvar och väntade på Emils bil. Det roliga var att jag inte ens borstat håret och hade mjukisbyxor och en lång stickad tröja på mig. Så jag fick köpa ett par tights så jag kunde se ut som folk igen. Men vi hade det mysigt iallafall.


Så nu fungerar inte min fina lilla bil längre. Så just nu kan jag bara ta mig runt gående. Så imorse fick Emil skjutsa mig till stallet och sedan gick jag hem. Det tog ca 1 timme och 20 minuter. På fredag kommer min cykel från mamma, så nu funderar jag bara på om man ska köpa dubbdäck till den eller inte. Så jag kommer att cykla till stallet hela vintern, haha. Det ska bli roligt. Det var iallafall väldigt trevlig i stallet idag och Guffi gick jättefint.

Kommentarer
Postat av: Samanta - en blogg med fokus på Islandshästen!

Om inget annat så är det bra och miljömedvetet om du tar cyklen istället för bilen! Själv är detta något jag hade gjort på sommaren, och inte på vintern. Men eftersom jag inte har körkort så pendlar jag till stallet.



Vilken fin blogg du har! Lust att följa via bloglovin? :)

2011-12-06 @ 12:39:13 / URL: http://samantas.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Det låter då inte speciellt roligt.. Den går inte att laga heller?

Jag har funderat på att köpa vinterdäck till cykeln och pappa säger att det ska fungera riktigt bra men jag vet inte.. Du kan väl prova? ;P



Sv: tack ska du ha, jag blev riktigt nöjd ändå!

2011-12-06 @ 17:45:53 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tja, du lär ju få en jäkla massa motion om inte annat :p Usch, jag avundas dig inte.

2011-12-06 @ 21:38:17 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Evelina

Min bil hackade idag också... inget jag hade lust att veta av alls... så jag låtsas som inget har hänt. haha

2011-12-06 @ 22:12:26 / URL: http://saintinhell.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja... imorse ville bilskrället inte starta alls, men efter lite lirk så startade skrället, men avgaser läcker in i kupén, så man är lite vimmsig efter att ha kört en bit. hehe.

2011-12-07 @ 14:33:10 / URL: http://saintinhell.blogg.se/
Postat av: Ann

Synd att jag inte har kvar Lillprinsen för då hade du kunnat åka med mig! :)

2011-12-07 @ 14:59:44 / URL: http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0