Fredag

Idag har jag haft en väldigt trevlig dag i stallet med Alexandra som var på besök och Guffi var en naturbegåvning på tömkörning! Jag behöver dock mycket mer träning för att få koll på allt. Tömmarna hade jag uppe vid hakan flera gånger, så ja...

Vi gick ut till stallet från tåget eftersom jag bara har en cykel. Det var en trevlig promenad och gick fortare med sällskap. Hämtade Guffi och hälsade på de andra hästar. Guffi fick en ordentlig borstning och stod lungt och fipplade med saltstenen. Vi gick till paddocken eftersom det var så fint väder och började. Först gick vi på volt och det förstod han på en gång, inga problem. Vi hade ingen inspänning så han fick gå ganska fritt. Provade lite trav också. Sedan provade vi att jag gick bakom, lite problem i början med att gå framåt. Han ville helst att Alexandra skulle gå bredvid så han kunde följa med någon. Lite krångel då och då när hon försökte filma, han ville gärna vara med på närbild...Vi höll på ganska länge och gjorde volter och andra krumilurer. Sedan gick vi in på volt igen så han fick springa lite och då gick han jättefint! Alexandra fick det på film så ni ska få se vilken duktig häst jag har! Var så stolt över att han var så duktig hela dagen idag, visade sig från sin bra sida. Och tack till Alexandra som hjälpte mig. Han blev ganska trött på slutet och då avslutade vi och tömkörde fram till ridhuset och in där för att ta av tömkörningsgjorden.

Han fick massor med mat, morötter och äpple efter åt. Vi fikade och då skulle han så klart ha ostmacka, lite bulle slank också ner. Efter fikat blev vi kalla och började mocka i lösdriften för att få upp värmen tills min sambo skulle hämta oss. Vi hann mocka hela lösdriften och efter de hästarna som stått inne i boxarna i ridhuset. E blev glad över detta, så hon slapp och vi behövde ju inte frysa. När min sambo väl kom och hämtade oss var vi riktigt trötta och väl hemma spelade vi När och Fjärran. Jag förlorade, men det var roligt ändå.

Filmer kommer när jag får dom, en passande sladd till kameran fanns inte i denna lägenhet, så ni får hålla ut! Nu ska jag försöka skrapa ihop pengar till en egen gjord också.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad kul att det gick bra och trevligt att Alexandra var och hälsade på :) Du får nog kläm på det rätt fort tror jag, övning ger ju färdighet, sägs det.



Jag är också sugen på att börja tömköra, men har inte heller någon gjord så jag måste nog införskaffa en sådan först. Tömmar har jag dock :p

2012-01-20 @ 21:19:38 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

En väldigt lyckad och trevlig dag :)

2012-01-20 @ 21:32:57 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Kul att ni bor så pass nära varandra.

2012-01-22 @ 20:25:27 / URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0