Måndag

Jag hade en väldans beslutsångest om jag skulle åka till stallet idag, men tillslut bestämde jag mig och cyklade iväg på eftermiddagen. På vägen ut började det snöa, det är ju typiskt när jag är ute och cyklar, hade nämligen varit solsken sedan morgonen...

Guffi stod ute i hagen på en fin isfläck, men alla broddar satt kvar så det spelade inte så stor roll för honom. Vi gick direkt till paddocken så han kunden få springa av sig. Ville göra något snabbt eftersom det var ganska sent och inte så roligt att cykla på is i mörker. Han var riktigt söt idag, sprang på av sig själv. Även när jag försökte få honom att sakna av så sprang han på, och då får han göra det. Att han äntligen springer av sig själv är skönt, tidigare stannade han så fort man slutade driva så han har äntligen lärt sig vad jag vill, därför får han springa om han vill. Vi busade lite i galopp också, men då bryter han av till trav när jag slutar driva, men han springer iaf. Småhingstarna stod och studerade oss, Guffi såg jätteglad ut och snön föll. Fick några bilder med mobilen, ni ser iallafall att han springer.Han fick lite mat, äpple och en borstning sen innan han fick gå ut i hagen och jag cyklade hem.

Under kvällen har jag pluggat så jag har ont i ryggen, men nu kan jag äntligen göra löpande bokföring och bokslut! Äntligen fattar jag det jag svor så hemskt åt i höstas.



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag ville inte heller åka till stallet idag, men jag är glad att jag gjorde det;)



Sv; Ja det var riktigt hemskt. Jag satt också fast med foten på fel sida. Som tur var fastnade jag i en såndär fjädergring som är ganska elastisk. Också en jäkla tur att jag sket i att sätta på strömmen till den...

Nu har jag såna där stigbyglar som löser ut sig men som tur är har jag inte fått användning för dom än.

2012-01-23 @ 23:52:52 / URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0