Söndag

Jaha, så var det 2012 och året började ju ganska så där. Det har snöat hela dagen som jag verkligen gillar, men Guffi var jäkligt hispig så man blev lite smått irriterad på gubben. Jag fick låna sambons bil så jag slapp cykla iallafall. Mitt knä bråkade hela förmiddagen så det hade nog ändå inte gått att cykla med det. Det var riktigt roligt att köra hans bil och det var ju ett tag sedan jag faktiskt körde så man kände sig lite ringrostig.

Frostros ägare kom samtidigt så vi gick och hämta hästarna och ingen av dom var särskilt sugen på att gå inte. Båda stannade och konstrade, Guffi skulle vänta på Kná, bajsa och helst backa. Men tillslut kom vi inte i stallet. Där ville ingen av de stå och absolut inte stilla. E kom in med Dynur och Boalfur och även dom hade myror i benen idag. Borstade av Guffi lite snabbt och sedan tog jag på han repgrimma och longerlina och gick til ridhuset. Hade gärna ridit i snön, men inte på den där hispiga hästen. Han var lite okoncentrerad emellan åt, tittade på Frostros och alla andra, men sänkte sig fina några gånger av sig själv och sprang gärna på i traven. Men lite mer bakbensaktion hade inte suttit fel. Sedan blev jag så himla sugen på att rida ner till ån och galopper upp så vi gick tillbaka till stallet. Men där gick mina tankar kras. Guffi kunde verkligen inte stå stilla, så vi gick bara en lite promenad halvvägs ner till ån och tillbaka. Sedan fick han mat, men han kunde inte ens stå stilla för att äta upp den så det var bara ut i hagen igen.

Jag hoppas det går över tills imorgon, för jag vill rida i snön! Men det ska nog regna imorgon...

På tisdag åker vi till Göteborg och är borta tills på onsdag. Det är med sambons jobb och vi ska bo på hotell!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhå, hotellvistelse, det låter härligt! :) Göteborg är ju bara en timme ifrån mig också. Hoppas ni får en trevlig vistelse, det är en trevlig stad tycker jag.

2012-01-02 @ 17:42:08 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0