Fantastiskt snälla människor

Ja, det kan man verkligen säga att det finns. Imorse vägrade min bil starta när jag skulle till jobbet. Rebecca skulle möta mig där för att köpa ett huvudlag, så jag ringde i smått panik till henne och frågar om hon kan komma och hämta mig och skjutsa mig. Jag har aldrig träffat henne förut och hon är så otroligt snäll att hon ställer upp! Evigt tacksam för hjälpen!
 
Det blev lite kaos på jobbet den första timmen men sen var det som vanligt. Min arm har jag haft lindad och det känns bättre, men det kan ju vara lindan som ger stöd och bara luras. Min kära sambo fick komma och hämta mig sen. Bilen startade fortfarande inte så vi provade att sätta på motorvärmaren. Den var ju lite känslig för fukt i vintras och eftersom det var dimmigt imorse tänkte jag att det kanske kunde vara det. När jag sen ska äta middag ringer Frida och berättar att Guffi kliade sig i svansen och sen erbjuder hon att hon och hennes pappa ( aka min privata bilfixare)kommer och hjälper mig med bilen. Den startade fortfarande inte efter lite värme, så vi står där och klurar en stund. Det lät väldigt torrt i motorn... Så säger Åke "Har du kollat oljan?" Nä, inte på ett tag tyckte jag men lampan har inte lyst. Så vi kolla, jo lite fanns det kvar men inte så mycket. Så vi åker till en mack och ska köpa olja, slutar med att killen som jobbar där säger att vi ska köpa den dyraste efter att ha sökt på regnummer. Men bilen fick iallafall ordentlig olja så nu får den fan inte klaga. Hem igen och fylla på, bilen startar på en gång och går väldigt mycket jämnare än på senaste tiden. Så ja, så enkelt kunde det vara.
 
Nu hoppas jag att det bara var det så bilen startar imorgon när jag ska ut till stallet och bjuda hovslagaren på äppelmuffins. Fast hon ska få jobba lite först så klart. Nu håller vi tummarna! Och tackar för alla snälla människor jag känner!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hihi åh det var så lite så! Tänk om alla var lika snälla som mig, vad världen skulle vara bra då va? ;) skämt och sido. Tack själv!! :D Nu kommer nott äga på tävlingsbanan på lördag, med sitt nya huvudlag ;)

Svar: Det är tur att snälla människor som du finns när ni behövs :) Det kommer hon verkligen göra :) Vilka grenar ska ni vara med i? Jag tänkte fota lite!
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-12 @ 21:40:00 / URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Rebecca

:)

Åh ja gör gärna det!! Bara V5U. Rider första gruppen på Arla och näst sista på Nótt! :D

2013-09-13 @ 23:17:16 / URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Mikaela

Vad snällt och Gud viken tur att motorn inte hade skurit!!

Svar: Imorse startade den inte igen...suck
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-14 @ 10:06:44 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Jenny

Tur att det finns så snälla människor och tur att bilen startade med lite oljepåfyllnad. Ibland är de bra kinkiga ;)

Svar: Den krånglade lite i lördags också så idag fick jag kliva upp en timme tidigare för att hinna med en buss om den inte startade, men det gjorde den. Men då vågade jag inte stänga av den och gå upp igen utan åkte till jobbet 50minuter för tidigt..Den är lite besvärlig ibland.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-16 @ 09:17:43 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0