1årsdagen

Idag är det ett år sedan jag köpte Guffi! Och jag får inte träffa honom...typiskt.

Jag började rida honom ett helt år tidigare och under våren 2010 fick jag förfrågan om att köpa honom eller om han skulle säljas till någon annan. Jag svarade, utan att tänka efter, att jag skulle köpa honom...Under sommaren jobbade jag på ridläger och istället för lön sänktes priset på Guffi.
Det tog lite tid innan alla papper var kvar men tillslut fick jag skriva på och fick ta med mig hans pass hem! Jag hade ridlektion samma kväll så jag satt där på hans rygg med ett stort leende. Äntligen vad han min egna Guffi!

Jag kommer ihåg när jag någon månad senare hade haft ut en sadelprovare och köpt en sadel. När stallägaren kom in i stallet och jag precis skulle sadla så såg man nästan på Guffi vad stolt han var över att ha en helt egen sadel, och en egen matte, att visa upp. (Eller tror ni vi bara inbillade oss det?)

Jag har faktiskt ingen bild på honom från 1 september, men jag bjuder på denna från 29 augusti. Jag läste fotografi på folkhögskola och hade en uppgift som hette "Vem är jag" och detta var en del av min bild. Den andra bilden är från ca ett år tidigare, precis efter att jag börjat rida honom. Och de två sista bilderna är dom nyaste bilderna jag har på honom, som jag tog innan vi flyttade. Trött kille.

29 augusti 2010

11 september 2009

24 augusti 2011, som sagt, trött kille.

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken fin bild på er!

2011-09-01 @ 21:10:56 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0