Onsdag

Idag åkte jag och mamma ut till stallet i varsin bil eftersom hon skulle hämta transporten och sedan börja resan hemåt igen.  När vi åkt ca 500m började oljelampan på min bil lysa och sedan dog bilen, mitt i en korsning. Roligt...Den äter olja så som tur är har vi alltid en dunk med olja i bilen så vi fyllde på och sedna var det bara att köra igen.

När vi kom till stallet kopplade vi på transporten och sedan sa mamma hejdå till Guffi och mig och åkte hem. Lite tråkigt ändå, men skönt också. Ni vet hur det är med mammor, haha. Tog fram repgrimman och longerlinan och tog ut Guffi ur den lite större hagen har står i idag. Gick till paddocken och longerade en stund där, han slappnade av efter en lite stönd och lyssnade bra. Sedan släppte jag lös honom och jagade på så han fick springa av sig, blev något bocksprång men inte så mycket mer. Sedan gick vi in i ridhuset och kollade runt där och tittade på alla saker som stod där inne. Sedan longerade jag honom lite där inne med, då kom det faktiskt en bocksprång och han var lite mer stressad, men lugnade ner sig ibland. Sedan fick han gå ut i hagen igen.

Jag mockade efter honom i boxen och då kom E ut och vi studerade hand bajs för att se om det var några maskar, men vi såg inga. Sedan fick Guffi ett äpple och jag åkte hem.

Ska åka tillbaka senare på eftermiddagen/kvällen och rida ut med A och hon som äger araben och kanske E om hon skulle följa med. Ska bli roligt att äntligen få rida och se sig omkring.

Guffi i ridhuset


Boxen han stått i inuti ridhuset.


Alla saker inne i den lilla stugan med sadelkammaren.


Stugan med sadelkammare til vänster och fikarum/tvättstuga till höger. Parkering och bussgarage i bakgrunden.


Ridhuset och paddocken med hagen Guffi går i i mitten.


Guffi i sin hage med det platta landskapet bakom.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vadå lyx med ridhus :O!!!!

2011-09-14 @ 19:23:06 / URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0