Kvällsmys i stallet

Det underbara vädret håller i sig och idag behövde jag inga långkalsonger i stallet, då är det varmt enligt mig. Bättre svettas än frysa är min filosofi. Guffi var lite irriterad på alla kusar ute så han tyckte nog det var skönt inne i stallet och stod och halvsov och underläppen hängde.  Dom andra tycker han är så duktig som står så stilla även ute, han är bara klok, inte röra sig i onödan.

Vi började rida på planen bakom stallet tillsammans med Frida och Serstök. GUffi kändes trött så krävde inte särskilt mycket, lite volter och böjningar blev det. Sedan gav vi oss på hindret som stod kvar och då blev det fart i gubben. Han tog trav självmant när vi närmade oss hindret och det kändes att han hade roligt. Det blev en tur i skogen också efter det, var ute ganska länge och luffsade runt. Provade en ny stig, men den tog slut, eller fortsatte bakom granarna som var ivägen. Lite skogsröjning kanske gör susen så vi förhoppningsvis kan komma någonstans. Serstök gick först över vatten som enligt henne bits och Guffi gick först där vi såg älgarna för första gången, han tror fortfarande att de ska komma tillbaka, men det har de inte gjort ännu iallafall. När vi kom tillbaka gjorde vi samma som igår, ut på åkern och tog en liten galopp. BLev lite mer fart idag så han fick springa av sig, och Serstök hängde på och enligt Frida gick det bättre idag.

Smörjde in Guffi litegrann under tiden han åt, men man får vara snabb för så fort han är klar är det svårt att stå stilla och då är det svårt att smörja. Sedan blev det kexdags idag igen. Jag vet inte, men det händer något på våren när man börjar pyssla mer med honom pga eksemen. Han vill vara upp i en, sträcker ut nosen och kolla på allt, står snällt stilla fast han är lös och man sprayar överallt. Mysigt är det iallafall, men det är inte riktigt samma sak på vintern. Så det är bra med vår!

Jag måste ta lite ny bilder någon dag, har ju bara massa gamla uttjatade...

Kommentarer
Postat av: Svea-Karin

det är härligt när man kan lägga långkalsongerna på hyllan :)

2012-05-01 @ 22:25:58 / URL: http://karinmattson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Han gillar säkert den extra uppmärksamheten tror jag!



SV: Det är nog dags alldeles vilken dag som helst nu!



Det ska jag absolut, jag beställde faktiskt två blomlådor igår! :) Vi måste också ha dem på insidan av balkongen men vår balkong är inte jättesmal så det går nog bra, just nu har vi ändå inte så mycket på den, bara ett litet bord, två klappstolar och en klösbräda för katterna ;)

2012-05-03 @ 21:33:16 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0