Skogsluffsning

Idag blev det ridning i skogen igen tillsammans med Frida och Serstök. Och slapp åka buss gjorde jag också... Nu har jag ritat på en karta hur vi red idag, så ni kan se. Låter så förvirrat när jag ska berätta tycker jag.

Stallet är den stora byggnaden där rött och blått går ihop. Först red vi den röda slingan, ut på åkern och in i skogen där vi gjorde en stig för ett tag sen. Sedan tillbaka till stallet och förbi upp i skogen där och ut på åkern på andra sidan och tillbaka. Vi red hela vägen bort till gården som ligger där för att se om man kunde komma upp i skogen där någonstans.

 

Det blev mycket skitt men det går inte riktigt att springa i skogen ännu eftersom det inte är någon ordentlig stig egentligen. Men det är bra träning för Guffi att få trampa runt i skogen och jobba lite med ryggen och lyfta på benen. Det är väldigt bra att vi rider tillsammans så här, för när Guffi tycker något blir läskigt, antagligen hör han ett rådjur som det kryllar av, så kan Serstök gå förut utan problem. Fast han tror väl att det är älgar när han inte ser dom. När man sedan kommer fram till ett ställde där det är blött vill inte Serstök gå först, men Guffi klampar gladeligen på i rask takt. Efter att vi ridit den blåa slingan tog vi trav och tölt på vägen och Guffi jobbade på riktigt bra, gick i en fin form och var lätt i munnen. Både jag och Frida tror att Serstök tog några försök till töltsteg också, hon kanske försökte härma Guffi. Igår lät det mycket mer som grisepass. Hon är inte riktigt tränad i tölten ännu, men det kommer nog snart. Hon blir 8 i år tror jag, men har haft 3 föl så hon är inte så mycket riden ännu och därför inte tölttränad så mycket heller.

 

Imorgon blir det vila, jag måste plugga ikapp lite, och även på onsdag för då ska jag till Stockholm på arbetsintervju, det ska bli spännande.


Kommentarer
Postat av: Linda

Såg ut att vara en mysig runda :D!



Sv: Hehe ja vädret styr ens humör, nu längtar jag till solväder för idag gick det inte bra, fast jag hade bra inställning så det berodde nog på annat.

Ja det har gått riktigt bra ett taf :) Kuligt!!

2012-04-16 @ 22:06:54 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Smart! Kul och se andras ridvägar. Det är kanske jag tar efter:)

2012-04-19 @ 20:45:36 / URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0