Vi har hittat en paddock

Igår bestämde vi oss för att gå över stora vägen och hem till dom som brukar hjälpa till med höet och fråga om vi får låna deras paddock ibland. Guffi var jättepigg och på, gick med huvudet vid min sida hela tiden och det brukar han inte göra. Han såg ut att tycka att det var jättespännande. Solen sken och det var riktigt härligt kvällsväder efter en dag med bara korv. När vi kom fram var det knappt någon som kände igen oss. Eller ja, mig är det väl inte så konstigt, men Frida och Serstök kan man ju tycka att de sett någon gång. Ägaren såg iallafall att det var Serstök och tyckte hon blivit smal sedan förra året när hon väntade föl. Hennes kille undrade också om Guffi också var en islandshäst, han var ju inte så kraftig tyckte han, och lite päls dessutom. Ja... Men vi fick låna paddocken när vi ville, så det ska bli jätteroligt. Nu behöver vi bara en tränare. Deras hästar tyckte vi var väldigt intressanta och kom galopperande i hagen och kolla in oss.
 
Är ungefär 1km dit, så det är inte allt för långt bort, man hinner värma upp på vägen. På vägen tillbaka gick en annan häst framför oss, och Serstök blev nog lite kär. Först hade hon väldigt bråttom efter, men när de vända stannade hon nästan och tittade bakåt en lång stund. Men den hade ju samma färg som Guffi, så det kanske var det. När vi kom tillbaka var mina ben helt slut efter en lång dag, men vi fick gå lite mer eftersom Guffi tagit av sig alla huvor i hagen, så det var bara ut och leta.
 
När jag kom hem var jag in på affären och hämtade ut mitt paket, med den fina lila tröjan och nackstycket. Tröjan var jättemysig och fin. Nackstycket var svart med silverspännen, precis vad jag ville ha. Perfekt! Det var ganska brett och platt, men fint ändå. Hoppas det passar bara, för det såg nästan lite kort ut.
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det är ju toppen:D

Sv: Kursen gick jättebra- ska försöka skriva ihop ett inlägg nån dag... Bättre sent än aldrig;) Den hästen som är riktigt nära var verkligen inte i min prisklass men är nog ändå för högt satt men jag avvaktar nog lite ändå. Det tar ändå ganska mkt psykiskt med oron för att sälja häst och jag vill inte riktigt öka den.. Får se vad jag gör...

2012-08-23 @ 13:14:49 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Evelina

SV: haha, ja, det skulle vara något det, lite väl långt att flytta. Å andra sidan har jag flyttat mellan skåne och stockholm, men det var en pers =P

2012-08-23 @ 19:03:56 / URL: http://www.saintinhell.blogg.se
Postat av: Alexandra

Sv: Laktosfritt är jättebra om man är laktosintolerant men jag är allergisk mot proteinet i mjölken vilket är det som mjölken i stort sett består av. Så lite svårt att få bort. Så jag får hålla mig till annat.

2012-08-23 @ 21:47:32 / URL: http://barefootangel.blogg.se
Postat av: Mikaela

Sv: Ja nu när jag bestämt mig så är det liksom lättare. Det är ju alltid ett litet orosmoment som ligger och gnager. Efter beslut vill man ju gå vidare även om jag egentligen skulle vilja behålla men det går inte. Jag känner det när jag rider andra. Hoppas den perfekta köparen dyker upp snart för han är ju bara för härlig.

2012-08-23 @ 23:31:39 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Linda

Sv: Ja men det är bara att träna och träna :) Men hur gammal var Guffi? Har fått för mig att han var några år eller kanske blandar ihop han med nån annan?

2012-08-24 @ 07:05:36 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Linda

Sv: Haha vi har faktiskt själv spekulerat om den saken att någon får sitta i buskarna ^^ Men tror inte det är en sån bra lösning ändå haha

2012-08-24 @ 07:07:45 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Julia

Svar: Jaaa eller hur. Som om den var gjord för mig ;)

2012-08-24 @ 16:20:18 / URL: http://Www.spjulia.blogg.se
Postat av: Fia

Super med bana! :D

sv: ja, vissa tänker ju inte direkt alltid.. Vissa stressar ju bara fram hästarna istället för att hästen skall gå i sitt egna tempo, både fartmässigt och psykiskt. De stressar ofta över dem till obalans.. Vilket är synd. Många missförstår och då är resultatet en "trasig" häst

2012-08-25 @ 01:15:38 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Linda

sv: Aaah jag förstår! En liten rymmare, hmm det hade jag förr också, fanns det inte gott om man så gick man på andra sidan.

Fast 15 år är ju inte så farligt faktiskt, det är ju medelålder :) Huuuaa ni har många år kvar haha

2012-08-25 @ 10:08:03 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0