Julklappsbyte och ridning


Idag var sista dagen på jobbet innan min julledighet, härligt! Bara personalfesten på fredag kvar. Blev hämtad sen så åkte vi till stallet, bytte julklappar och fikade innan vi red en sväng. Jag fick en stor lila mugg av Frida och ridstrumpor och hästgodis av Helen. Frida fick en A4 bild på henne och Serstök och Helen ett snöljus av mig. Guffi gillade lussebulle! Gofikahästen!

Sedan blev det ridning. Uppsittningen gick jättebra, lugn och fin kille. Blev en del trav idag, på baksidan fick jag igenom böjningen åt vänster i vårat svåra varv. Han ställer sig själv lite lätt utåt i vänstervarv, men nu fick jag honom inåt i en fin trav. Red också i björkhagen i djupt snön och både hästarna flåsade på bra efter några varv i trav. Töltade några korta svänger och jag blir så glad varje gång när jag märker vilka framsteg vi gjort. Han jobbade på riktigt bra bitvis och formen kom då och då. Lägsta nivån har verkligen höjts för oss där. Vi tog en liten busgalopp som avslut och även Serstök orkade hänga med fast hon var riktigt trött. Hon har också gjort ordentliga framsteg, hon är pigg och glad och springer gladeligen på.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag vet inte riktigt. Hoppas att jag kan flytta runt den 19 jan :)

2012-12-20 @ 09:05:46 / URL: http://Www.spjulia.blogg.se
Postat av: clara

sv: jamen visst är det! Vad vore väl världen utan insställningsbara hjälmar haha!

2012-12-20 @ 09:50:14 / URL: http://tvistirni.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0