Måndag och tisdag

I måndags blev det lite tömkörning. Det gick riktigt bra och han skötte sig fint. Traven var väldigt maffig, han la in slowmotionväxeln och tog sina stora fina steg fast det går väldigt långsamt. Den är både härlig att se och sitta på i. Han arbetade på bra och ryggen kom verkligen upp, fast han gäspade en del också.
 
Igår kom Karin Åberg och provade en ny sadel åt Serstök. Den gamla har inte legat bra och hon har börjat visa tydligare och tydligare att hon inte gillar den. Fridas provade två olika sadlar och bestämde sig för en nya och fint sadel, såg väldigt bekväm ut och den låg som ett smäck på Serstök. Dessutom stod hon stilla när man la på den, vilket hon inte gjorde med den gamla. Guffi fick stå och vila i sin box, men han såg faktiskt ut att ha tråkigt till slut. Han som var så oarbetsvillig i sommare, skönt att det verkar släppt nu.
 
Jag passade på att titta på stigläder också, så hon skulle skicka ett par när hon kom hem för hon hade bara herrstorlek kvar. Ett par med t-spännen blev det. De gamla är väldigt slitna fast de inte är gamla alls, och jag tror att de faktiskt kan gå av om jag har otur. Men nu är det fixat iallafall.
 
Det har varit kallt nu de senaste kvällarna och nätterna, så i slutet på veckan tror jag eksemtäcket åker av för i år. Så jag hoppas att det kalla håller i sig nu, så kan det frysa ordentligt i backen också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0