Min fina goa häst!

Förkylningen har inte alls blivit bättre så den här veckan blev inte alls som jag tänkt. Det var fint väder idag, men mycket kläder får man ha så man inte blir mer sjuk. Guffi har fått massa vinterpäls och snart är alla sår i ansiktet borta.
 
Guffi var så lugn och mysig idag. Jag bestämde mig för att ta på hela utrustningen och gå brevid och böja igenom honom, men någon ridning blev det inte. Jag orkade inte riktigt även om han var så lugnt. Han reagerade inte på när Serstök snubblade till eller Frida smackade. Han brukar kunna höja på huvudet lite då, men ingen reaktion, han fortsatte i sin fina böjning. Fick kramp i armarna bara efter en kort stund, så min kropp var inte alls pigg. Efter kanske 10-15 min satte jag foten i stigbygeln och hoppade lite, gav morot och sen var det bra. Inga problem alls. Tog då av sadeln också gick vi en promenad i skogen med Frida och Serstök.
 
I skogen slängde jag tyglarna över huvudet på Guffi och han gick snällt efter, sist i ledet och helt lös. Han stannade några gånger och tittade runt, men när han tittat klart var det bara att fortsätta. Det är mysigt att bara strosa runt med hästen efter sig och han är så duktig och himla söt när han går där. Fick hålla koll så han inte försökte äta svamp bara, men det gjorde han inte idag. Duktiga fina killen!
 
Det var en riktigt bra dag i stallet, kändes som att vi är på väg åt rätt håll fast det går väldigt sakta. Men det får det göra, det är han värd min gose häst!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Nu vill jag ju se fler bilder från ditt stall:)

Sv: Jättemkt man och lugg:D

2012-10-08 @ 22:43:30 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0