Ridning i regn och nya boots

Innan jag hämtade Frida for jag en sväng på Glada hästen för att köpa mera nypon. Köpte även ett par nya boots. Klockor blev det den här gången, 230g. Dom andra jag köpte har jag ännu inte fått att passa och jag tror vikten blev lite för lätt. Så om någon vill ha ett par läderboots 150g så hojta till.
 
Självklart så regnade det bara mer och mer men jag skulle rida. På med regnkläderna bara. Invigde de nya bootsen och de satt riktigt bra. Även om vi red på åkrarna som är rätt blöta och ojämna satt de där de skulle. Märkte kanske inte så stor skillnad, han tog nog i lite mer och längde stegen lite. Traven blev riktigt fin bitvis, när jag skärpte till mig och red ordentligt med stadiga händer så sänkte han sig fint och gick kvar där. Galoppen kändes det nog mest skillnad på, riktigt stora steg så jag studsade mer än vanligt. Riktigt härlig var den, han kändes maffig. Tölten gick rätt bra också, men det var tydligen svårt att hålla det tempo jag ville så vi hade några diskussioner. En vända sänkte han sig flera gånger lite längre bitar så snart så kanske han orkar ännu länge. Men helst ville han springa fort fort. Skrittade av ute på åkern och då ville han springa ännu mer, så pigg är han iallafall. Sen stod han i stallet och suckade högljud flera gånger innan han fick gå ut igen.
 
När vi åkte hem tittade solen fram...
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Min häst är också pigg som bara den!! haha :D

Tävlar du? I såna fall, maxvikten är 240g om jag minns rätt.. så du tänker på det-ifall dom drar till sig vatten ex!

Svar: Det är nog vårkänslor :)
Nej jag tävlar inte än så länge så det är lugnt och de är gummiboots så de borde ju inte kunna suga åt sig vatten :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-04-22 @ 21:52:34 / URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Carro

Så är de alltid, solen tittar fram när man ska åka hem. (Ang maxvikt vid tävling är det 250g per ben som gäller :))

Svar: Det är så typiskt april! Det var det jag hade för mig så det är nog lugnt om vi nu någon gång ska tävla :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-04-23 @ 12:17:25 / URL: http://Http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: Carro

Verkligen! eller lite typiskt otur. Likadant är när solen lyser när man är på jobbet, och sekunden man slutar jobba så börjar de ösa ner regn (eller snö) också måttligt roligt haha

Klart ni ska ut och tävla nu! :D Hejja hejja! :D

Svar: Haha ja ett vanligt fenomen :)
Nja, jag vet inte. Först måste vi träna på lastning och sen vet jag inte om jag vill heller :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-04-23 @ 21:18:54 / URL: http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: Mikaela

150g hade varit toppen för Dimma, men jag vill ha gummiboots jag med:)

Svar: Vad synd! :(
guffiframidfelli.blogg.se

2013-04-23 @ 22:29:28 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0