Blöt häst

Igår regnade det hela eftermiddagen och kvällen så hästarna var riktigt blöta när vi kom ut. Man kunde vrida ur vatten ur eksemtäcket. Min symaskin har krånglat det senaste och det täcket som var blöt var det enda hela, så jag fick sätta mig och sy för hand. Inte så stort hål men det tar ju sån tid när man ska göra det för hand. Han fick sen regntäcket på över eksemtäcket. Tycker det är rätt smart att göra så, inte för att han inte ska bli blöt, men med regntäcket på blir inte eksemtäcket lika blöt och lika tungt. Dessutom slipper han gå runt med ett blött eksemtäcke när det väl slutar regna. Hur brukar ni göra? Det här är kanske tredje gången han fått ha regntäcket över, så det händer ju inte ofta. Det brukar torka rätt fort ändå även utan regntäcket.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag gör detsamma med Bingó
Har ett tunt skaltäcke vi lägger på när de regnar eller hotar med att regna. Han är gammal och skruttig, ligger det ett blött tungt eksemtäcke på honom blir han kall och stel. Tycker de är smidigt att bara slänga på ett regntäcke :)

Svar: Guffi är ju inte skruttig än men jag tror det är skönt för dom ändå :) Fast det är svårt att få till det när han går på lösdrift, ofta är han redan blöt när man kommer dit eller så blir det jättevarmt dagen efter när man inte kan åka ut och ta av det kanske. Tur nog skulle stallägarna hålla lite koll i dag om det blev varmt :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-08-09 @ 15:46:04 / URL: http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: Carro

Ja, kan tänka mig att de blir lite att pyssel är de står så på lösdrift just i ett sånt perspektiv :)

2013-08-10 @ 21:32:47 / URL: http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag använder aldrig regntäcke över, men Rósa är å andra sidan väldigt ofrusen. Är täcket genomblött när jag tar in henne så brukar jag lägga på ett rent och torrt innan jag släpper ut henne.
Men usch vad jobbigt att din symaskin krånglar, man är ju så väldigt beroende av dem när man har eksemhäst.

Svar: Guffi fryser heller aldrig, men jag är lite rädd för när det slutar regna och han går omkring med blött täcke och det kanske förvärrar eksemen med fukt och värmen? Fast det kanske bara är något påhitt jag fått för mig, för regntäcket täcker ändå inte halsen :p Ska ta med den upp till mamma i helgen så kanske vi får någon ordning på den, annars får jag lämna in den någonstans.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-08-11 @ 18:02:02 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0