Min fina duktiga Guffi!

Nu har Alexandra åkt hem. VI har haft det riktigt trevligt. Igår åkte vi till stallet och jag red Guffi. Ute på åkern blev det och Alexandra fotade lite. Var kanske inget superpass men vissa stunder gick det rikigt bra. Han sänkte sig fint och ryggen kom upp några gånger i tölten. Men för det mesta stretade han emot en del som vanligt. I traven tog han ordentliga långa steg, sträckte på sig och ryggen kom upp, vilken ni kommer se på några bilder. Jag provade också galoppen nu när det stod någon som kunde titta om det blev rätt. Han tar helt själv rätt galopp, jag körde galoppfattningen som jag alltid gör men han tog rätt varje gång. Duktig kille!
 
Sen ni, fick Alexandra rida! Guffi var lite trött då och då är han mer avslappnad. Hon hade lite ridabstinens så den behövdes botas lite. Allt gick utmärkt! Han skötte sig så bra, lite misstänksam när hon hoppade upp men han stod still. De provade lite tölt och trav, och han töltade på rätt bra med även henne. Jag är så stolt över min häst nu, han var så duktig! Hon tyckte nog han var en trevlig häst, skönt steg och känslig för sätet. Hon är den andra personen jag ser rida Guffi någonsin.
 
Så nu tänkte jag bjuda på lite bilder, först på Alexandra och Guffi och sen en hel del på oss. Tror jag delar upp dom i ett till inlägg. Allt är inte perfekt, långt långt ifrån, men så här ser det ut i verkligheten för oss just nu. Ni får gärna säga hur ni tycker det ser ut, bara ni är snälla! Kontruktiv kritik ska det var. Galopp och skitt blir det först. Han har rätt bra undertramp på vissa galoppbilder tycker jag nog.
 
Krullsvansen!
Och dagens snyggaste bild, haha! Mitt i en galoppfattning men man kan ju fundera på vad det är för gångart just då egentligen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad härligt det ser ut på bilderna! Och vad kul att han skötte sig så bra med Alexandra också :)

Svar: Det var rätt härligt men en hel del jobb, min rygg är lite stel idag :) Ja, jag blev så stolt över han! VIlka framsteg han gjort min lilla tok :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-03-12 @ 17:54:57 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0