Mamma på besök

I tisdagkväll kom mamma hit direkt från sin semester på Malta och idag åkte hon hem. Igår bråkade min bild lite, men tillslut fick vi igång den och kunde åka till stallet. Jag tömkörde Guffi och mamma gick med Serstök. Vi tog en sväng genom skogen och på en grusväg på andra sidan. Guffi skötte sig jättebra, den här gången tvekade han inte alls där det inte är någon stig utan knatade på fast vi hamnade lite fel. Det har blivit varmt igen, så Guffi var rätt svettig efter 50minuter ute. Han fick dessutom ta på sig eksemtäcket igen för han var rätt irriterad på de få insekter som vaknat till liv igen.Sedan åkte vi hem, åt tacos, muffins och annat gott hon tagit med från Malta.
 
Idag var vi ute och åkte med lilla brum, vi åkte till Åsby hem och trädgård i Hallstahammar. Det har blåst som tusan idag, och när det kommer kastvindar känns det som att bilen ska flyga iväg. Jag skulle köpa en födelsedagspresent till mig själv från sambons mamma. En lila popcornskål som jag velat ha sen jag var liten och en orkidé blev det. Nu hoppas jag jag ärv orkidélyckan från mormor och inte mamma så den överlever. Vi tog också en sväng förbi Strömsholm och alla ekar. Lilla bilen kändes väldigt trött när vi kom tillbaka.
 
Nu på kvällen åkte jag ut till stallet. Red från marken en liten stund idag och det gick riktigt bra. Flyttade lite bakdel, böjde och små volter. Provade också att tölta på vägen från marken och det gick faktiskt riktigt bra. Av någon anledning har jag lättade att inte släppa efter när han försöker dra tyglarna ur handen på mig från marken. Sen försökte vi få både han och Sersökt att springa lite i björkhagen, men Serstök hade då lessnat och Guffi var inte alls på humör. Men ja, lite trav blev det iallafall.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men äsch att insekterna ska vara så ettriga :(
Du får väl vara glad för den lilla traven som bjöds, ibland får man sänka förväntningarna :p

Svar: Ja, fast han borde nog klara sig utan för det verkar bara klia i öronen på honom nu. Men jag tar det säkra före det osäkra! Men säsongen har varit lång men så är det när värmen håller i sig.
Ja, ibland får man vara glad för det lilla :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-10-25 @ 19:51:31 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0