Tisdag

Det blev en liten tur till stallet idag. Åkte ganska tidigt och började med att laga täcke hemma hos mamma. Han hade förstört några spännen och täcket har hängt i några veckor så det kändes som dags att ta tag i det.

Sedan bar det av till stallet i gummistövlar, hade regnat på förmiddagen och jag tänkte inte rida. Gick och hämtade honom i hagen där han stod tillsammans med de andra pojkarna. Allt var helt, så jag blev glad. Han fick stå ute på stocken idag medans jag borstade av honom, sedan tränsade jag och tog med longerlinan och gick ner i paddocken. Precis när jag började kom det en lätt liten skur, men vi blev inte så blöta. Han var riktigt duktig idag, gick framåt själv och ville gärna trava. Tränade lite på halter och försökte få honom lugnt och länga lite på halsen, men jag har ingen inspänning så det är mest bara att vänta ut honom. Travade några gånger och lyckades faktiskt sakta av till skitt utan att han stannade helt och vände sig mot mig som han annars brukar göra. Så det gick riktigt bra. Han fick också vara lös en stund och följde snällt efter mig, gjorde några halter. Sedan fick han springa av sig lite i trav och galopp. Han fick också vara lös upp till stallet och följde snällt efter.

Han fick mat och jag pysslade med lite olika saker. Hittade ett litet hål i täcket som jag missade som jag fick laga lite snabbt. Han fick sedan gå ut i hagen igen. Blev ingen lång dag i stallet direkt men jag var nöjd med min lilla häst.

Innan jag cyklade hem gick jag in till stallägaren och pratade om lite saker, vad kommer ni snart att få veta i ett nytt inlägg. En liten hemlighet och stor nyhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0