Torsdag

Idag åkte jag ut till stallet på eftermiddag och som jag skivit i tidigare inlägg gick jag in på Biltema på vägen och köpte kardborreband. När jag kom hem till mamma försökte jag sy fast kardborren. Tror ni det gick eller? Nä! Symaskinen var alldeles för svag. Morr. Gav upp efter ett tag och cyklade till stallet. Vid den tiden hade det mulnat på ganska mycket och molnen såg lite hotfulla ut, så jag ändrade min planer. Blev våran vanligt uteritt istället utifall det skulle bli öväder, så skulle vi ha nära hem iaf.

Guffi var ganska sårig i ansiktet när jag kom, men inte värre än sist. Han hade lyckats kliva ur ena bensnöret, men allt var helt. Väl i stallet borstade jag av honom och idag kunde han inte stå stilla. Han kände nog av de där mörka molnen och ville helst vara ut. Red iväg och jag vet inte riktigt vilket humör han var på. Ena stunden skrittade han fortfort, för att nästa ta det väldigt lugnt. Ena stunden hoppade han till för varje småfågel i skogen, men nästa sekund gick han lugnt och brydde sig inte alls. Vi såg även tre ekorrar i skogen.

Det blev lite trav, och en väldigt fin töltsträcka. Lagom tempo och han tittade inte på stjärnorna eller tog tag i bettet och drog ner huvudet, utan han hade huvudet i ett ganska bra form för att vara Guffi. Men den kan definitivt bli bättre. Men en mysig tölt var det iallafall. Red in i skogen och tog några små galopper och hoppade över trädet. Hemma i stallet igen var han faktiskt ganska svettig fast det inte var en så jobbigt tur.

När han åt tänkte jag smörja med Bio-skin, men han slukade maten i ett naffs så jag hann inte riktigt med mig och när han ätit upp ville han inte stå still. Så jag smörjde bara där det behövdes ordentligt, så tar jag resten imorgon. Jag orkade inte bråka med honom eller sätta fast honom. Mamma hade då kommit hem och även hon försökte laga huvan, men det gick inte heller. Så jag släppte ut Guffi i en av de små hagarna och cyklade hem, för att sedan åka och köpa en ny huva, så att mamma kunde gå upp och sätta på honom den sedan och slapp leta honom i sommarhagen.

Men det där att hitta en huva var lättare sagt än gjort. Vi var på 3 olika hästaffärer för att hitta en i rätt storlek, med öron och bra pris. Och inte i Lycra för dom drar han nog av sig på tre sekunder. Det är tydligen lite brist på flughuvor i Sverige verkade det som på de i butikerna, förutom i den sista. Tillslut hittade vi en, ljusblå. Så nu ser Guffi ut som ett riktigt blåbär! De andra hästarna verkade tycka att han såg lite konstig ut enligt mammas rapport. Så nu hoppas jag att han har på sig den i morgon och inte blir mobbad för sin blåbärslock!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag hoppas verkligen inte det är brist på huvor, jag skulle behöva införskaffa en med nät! :O

2011-08-04 @ 22:07:18 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Natalie

hihih, en piggelin kille som kanske inte riktigt visste vad han ville? ;)



och ja, det där med flughuvor är en djungel. Jag som inte ens har eksemhäst utan har huva bara för att, tycker också att det är extremt svårt att hitta någon som jag är nöjd med. Nu använder jag Bucas som också är ljusblå, och den är jag väldigt nöjd med !

2011-08-05 @ 08:13:43 / URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0