Utryckning

Det blev inte en lugn eftermiddag. Klockan 19 ringde Mia och sa att några hade ringt till henne för att säga att några hästar hade rymt. Jag kastade mig upp ut soffan och ringde mamma som cyklade till stallet. Jag tog bilen och ringde runt till några andra i stallet. När jag har åkt en bit ringde mamma och sa att det "bara" var Lykkur och Fylkir som rymt och några snälla kvinnor hade fått tag på dom och gått upp med dom till stallet. Så det hela slutade ju bra. När jag kom fram lagade vi deras hage och insåg att det inte var någon ström i den, antagligen för att det regnat på kopplingarna. Så nu får de vara inne resten av kvällen, imorgon vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Stallägaren är på semester och det är ingen annan kvar på gården, lite irriterande faktiskt. Vi får väl se om det kommit dit någon imorgon igen.

Nu tänker jag inte ut och åka mer idag.

Kommentarer
Postat av: Carro

Sv, oj ja ögonskador kan vara otroligt läskiga. Tur att de inte hände något mer allvarligt!

Jo han är en liten olycksfågel men jag har lärt mig något så enormt mycket av honom också! :) Så de är på gott och ont!

2011-08-06 @ 22:39:34 / URL: http://whyevenbother.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vilken tur att det gick bra med hästarna! Stallet ligger väl nära en väg om jag inte har helt fel?

Det är ju aldrig roligt om de kommer ut på den.



Sv: Gekås är verkligen att rekommendera. Det är helt klart lättare att åka dit själv, svårt att veta annars hur saker och ting ser ut. Kan du inte åka med din kompis någon gång då?



Går det inga arrangerade bussresor från Sundsvall, jag har för mig det iaf..



Jag lyckades adressändra på skatteverkets hemsida utan att välja om hur det ska bli med posten, så den kommer att komma hem till mina föräldrar :)

2011-08-06 @ 22:59:13 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jäkla hästar alltså, att de inte kan hålla sig innanför staketen! Tur att allt gick bra i alla fall och att det inte var så många hästar som hade rymt :)



SV: Jag tycker om att matcha, det är riktigt snyggt oavsett färg :)



Om jag inte missminner mig borde det ligga under western-kategorin, det är dock ingen bild på tränset så det kan vara lätt att missa :S Eller använd sökrutan! Den hade artikelnummer 4412, ifall det är till någon hjälp :)

2011-08-07 @ 10:21:47 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0